Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Spotify kini merupakan penyedia perkhidmatan audio global eksklusif League Of Legends (LOL)


Spotify telah mengumumkan kerjasama esports pertamanya dengan Riot Games, yang mewujudkan pengalaman audio yang unik dan lancar untuk jutaan peminat League of Legends di seluruh dunia.

Spotify juga menjadi penyedia perkhidmatan audio global eksklusif dan yang pertama untuk League of Legends.

Dalam kerjasama seumpama ini, Spotify dan Riot Games akan menghasilkan di sebalik tabir pembuatan Worlds Anthem, mengembangkan pelbagai siri podcast, membuat senarai main yang disusun, dan melancarkan League of Legends Esports Music baru Hab di Spotify.

Kerjasama ini juga mencerminkan komitmen kedua-dua jenama untuk mencipta kandungan digital yang berkualiti dan memberikqn peminat LOL pengalaman yang tidak dapat dilupakan.

Permainan Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) League of Legends adalah esport yang terbesar di dunia.

Tahun lalu, kejohanan ini telah diadakan di lebih daripada 37 bandar yang berlainan di lima benua, dengan jumlah penonton yang mencatat rekod iaitu sebanyak 21.8 juta penonton telah menyaksikan Final Kejuaraan Dunia 2019 ini.

Soundtrack rasmi League of Legends mengumpulkan lebih daripada 4.8 juta pendengar Spotify setiap bulan – jumlah gamers dan pengguna Spotify yang cukup besar.

Kerjasama Spotify dengan Riot Games akan mewujudkan koleksi audio pertama seumpamanya untuk jutaan peminat Spotify dan League of Legends di seluruh dunia.

Sebagai rakan perkhidmatan audio global yang eksklusif dan pertama untuk League of Legends, Spotify juga merancang untuk mewujudkan pengalaman streaming audio kelas dunia untuk pengguna setia yang menjadikan penemuan muzik dan podcast lebih mudah berbanding sebelumnya.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.