Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Pertandingan e-sukan antara universiti terbesar di Malaysia akan bermula bulan ini

Pertandingan e-sukan Taiwan Excellence Intercollege Battleground 2018 (TEIB) telah dilancarkan secara rasmi di The Pantheon yang merupakan pusat e-sukan pertama di Malaysia  dengan pensijilan NVIDIA- Platinum iCafe.

TEIB akan menjadi pertandingan e-sukan antara institusi pendidikan tinggi terbesar di Malaysia.

Peringkat kelayakan (10 pusingan kelayakan) TEIB ini diadakan di enam bandar seluruh Malaysia manakala pertandingan akhir akan diadakan pada bulan Oktober 2018.

10 juara peringkat kelayakan dari 10 universiti diseluruh negara akan berebut untuk memenangi hadiah keseluruhan bernilai RM 130,000.

Sebanyak 300 pasukan dari 10 universiti yang akan menyertai pertandingan e-sukan ini adalah KDU,INTI, HELP, Taylor’s, TARC, MMU, UCSI, First City dan Southern.

Penaja utama TEIB 2018 adalah Acer Predator, Asus ROG dan MSI manakala penaja sampingan seperti Aorus, Kingmax, In Win, Team Group, Thermaltake, Transcend dan XPG.

10 juara dari 10 peringkat kelayakan didalam tiga jenis permainan iaitu League of Legend, Dota 2 dan CS GO akan bertanding di peringkat akhir.

Peringkat akhir akan menyaksikan satu insititusi pendidikan tinggi akan diumumkan sebagai juara keseluruhan pertandingan TEIB 2018 ini.

Sumber

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.