Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Jenama FreeYond bakal memasuki pasaran Malaysia pada 21 Mac ini – lancar 8 model telefon pintar

FreeYond, jenama elektronik pengguna Tech 4.0 yang inovatif dari Shenzhen telah  mengesahkan bahawa ianya akan memasuki pasaran Malaysia dengan pelancaran jenama dan produk global pada 21 Mac ini.

Pelancaran itu akan jadi detik bersejarah kemasukan rasmi FreeYond ke pasaran Asia Tenggara, bermula dengan Malaysia.

Pengumuman itu dibuat selepas FreeYond menerima pelaburan hampir CNY 100 juta (RM64,624,380) pada Januari tahun ini daripada konsortium Malaysia yang diketuai oleh Datuk Chai Woon Chet, pelabur terkenal Malaysia.

Selaras dengan visi syarikat untuk menjadikan teknologi lebih mudah diakses, FreeYond akan memperkenalkan 8 telefon pintar dan peranti wearable baharu ke pasaran Malaysia dalam pelancaran jenama dan produk globalnya yang pertama.

Jenama itu berharap untuk mengukuhkan dirinya di rantau ini sebagai peneraju dalam menawarkan peranti yang kos efektif dan reka bentuk yang bergaya.

FreeYond diasaskan pada 9 Mei 2022, di bawah pimpinan Dr. Yu Lei, bekas Naib Presiden Global Gionee Group, Syarikat itu komited untuk mentakrifkan semula elektronik pengguna dengan Teknologi 4.0 melalui produk terasnya, telefon pintar.

Dalam masa kurang daripada setahun sejak penubuhannya, FreeYond telah melancarkan 2 produk telefon pintar dan 1 earphone TWS. Ini menetapkan rekod global dalam industri untuk masa pemulihan terpantas daripada konsep kepada pengeluaran dan pengedaran.

Pelaburan terbaru ini akan membantu meningkatkan lagi kadar pembangunan produk baharu FreeYond dan pengembangan pasaran global.

Pada masa ini, FreeYond telah mengembangkan rangkaian jualannya ke Amerika Latin, Afrika, Asia Tenggara, Eropah Tengah dan Timur, dan bekerjasama dengan pengedar di 31 negara.

Syarikat ini juga berhasrat untuk mengembangkan perniagaannya di Asia Tenggara termasuk di Malaysia, Indonesia, Thailand dan Singapura.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.