Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Ciri Whatsapp Chat Lock kini tampil dengan kod rahsia tersembunyi

Pada awal tahun ini, WhatsApp telah memperkenalkan ciri Chat Lock untuk membantu orang ramai melindungi perbualan mereka yang lebih sensitif dan kini memperkenalkan kod rahsia bagi Chat Lock, iaitu cara tambahan untuk melindungi sembang dan menyukarkan lagi pencarian sembang itu jika seseorang mempunyai akses kepada telefon anda atau anda berkongsi telefon dengan orang lain.

Dengan kod rahsia, anda kini boleh menetapkan kata laluan unik berbeza daripada yang anda gunakan untuk membuka kunci telefon anda bagi memberi sembang terkunci anda lapisan privasi tambahan.

Anda akan mempunyai pilihan untuk menyembunyikan folder Sembang Terkunci daripada senarai sembang anda supaya folder tersebut hanya boleh ditemukan dengan menaip kod rahsia anda dalam bar carian.

Jika itu tidak sesuai dengan keperluan anda, anda masih boleh memilih untuk memaparkan folder dalam senarai sembang anda. Setiap kali terdapat sembang baharu yang ingin anda kunci, kini anda boleh menekan lama untuk mengunci sembang daripada melawati tetapan sembang itu.

 Secret Code bagi chat lock telah mula dilancarkan hari ini, dan akan tersedia di seluruh dunia dalam beberapa bulan akan datang.

 

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.