Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

ShopeePay kini menyokong DuitNow QR

ShopeePay kini menyokong DuitNow QR 1

ShopeePay kini menyokong DuitNow QR 2
ShopeePay telah tampil dengan DuitNow QR, yang menjadikanya dompet mudah alih platform e-dagang pertama yang menyokong transaksi tanpa tunai DuitNow QR, standard QR Nasional Malaysia yang dikendalikan oleh Payments Network Malaysia (PayNet).

ShopeePay telah bergabung dengan ekosistem DuitNow yang yang kini terdiri daripada 14 bank, iaitu Alliance Bank Malaysia Berhad, AmBank Malaysia Berhad, Bank Muamalat Malaysia Berhad, Bank of China (Malaysia) Berhad, CIMB Bank Berhad, Citibank Berhad, Hong Leong Bank, HSBC Bank Malaysia Berhad, Industrial and Commercial Bank of China (Malaysia) Berhad, Malayan Banking Berhad, Public Bank Berhad, RHB Bank Berhad, Standard Chartered Bank Malaysia Berhad dan UOB Malaysia.

ShopeePay juga baru-baru ini melantik UOB Malaysia untuk memudahkan penyelesaian akhir dengan bank lain.

Dengan ShopeePay menjadi sebahagian daripada ekosistem DuitNow, pengguna ShopeePay kini dapat menggunakan dompet mudah alih mereka untuk membuat pembayaran di kedai fizikal dengan mengimbas Kod QR DuitNow, selain menggunakan dompet mudah alih untuk membuat pembayaran di platform Shopee dalam talian.

Pengguna juga akan dapat menikmati dompet mudah alih mereka kerana ShopeePay merangkul DuitNow, perkhidmatan pemindahan dana segera yang tersedia dalam aplikasi menjelang Jun 2021.

DuitNow QR adalah kod QR yang boleh dikendalikan yang membolehkan pengguna membuat pembayaran atau memindahkan dana kepada sesiapa sahaja dengan mengimbas kod DuitNow QR.

Bagi pedagang, mereka mempunyai kemudahan untuk menampilkan hanya satu kod QR di kaunter pembayaran, sehingga dapat mengurangkan kekeliruan dan memungkinkan pengguna untuk memiliki pengalaman pembayaran yang mudah dan nyaman, sambil memberikan kebebasan untuk memilih dari bank atau dompet bergerak yang berpartisipasi tanpa pendaftaran diperlukan .

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.