Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Shopee anjur forum Masa Depan E-Dagang dengan Influencers di Malaysia

Shopee Malaysia telah menganjurkan forum Masa Depan E-Dagang dengan Influencers di Malaysia, sebuah forum maya yang membincangkan keterkaitan komuniti influencers dalam talian.

Panel tersebut menampilkan tiga speaker ucaptama: Hanita Sayuti (Shopee Bintang Seller), Nikki Wong (Shopee Livestream Influencer), Syazwani Md Saad (Shopee Affiliate), dan Encik Kenneth Soh (Ketua Kempen Pemasaran di Shopee Malaysia).

Menekankan kuasa penstriman langsung untuk membina hubungan yang lebih menarik dan diperibadikan dalam talian, Kenneth Soh berkata: “Di Shopee, kami mempunyai ekosistem influencers yang dipercayai — mereka adalah rakan pengguna dan penjual sendiri yang memberikan pengalaman tulen semasa Kempen Besar. Walaupun beribu-ribu pembeli menonton Shopee Live setiap hari, tidak semua orang menonton semata-mata untuk tujuan membeli-belah. Malah, 27% daripada pembeli kami yang ditinjau menonton Shopee Live untuk kandungan hiburan dan pendidikan.

Selain itu, data Shopee juga menunjukkan bahawa 75% pelanggan yang ditinjau mengikuti video tutorial influencer untuk menyelesaikan masalah dan mengembangkan pengetahuan produk mereka.”

Dalam tinjauan “Masa Depan E-Dagang dengan Influencers di Malaysia” terhadap 2,459 pembeli, 75% pembeli Malaysia menyatakan bahawa mereka mahu berasa lebih berhubung melalui ikatan dan berinteraksi dengan pengikut, memupuk hubungan jenama yang kukuh dan kekal relevan.

Dalam erti kata lain, untuk membuktikan diri mereka pada masa hadapan dan menonjol dalam khalayak ramai, Shopee menggalakkan influencers untuk terus membina kesetiaan dengan menjadi tulen dalam kandungan dan penglibatan mereka.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.