Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Sharp sumbang 1,000 unit pelindung muka bernilai RM 200,000 kepada Jabatan Imigeresen Malaysia KLIA sempena pembukaan sempadan negara

Sharp sumbang 1,000 unit pelindung muka bernilai RM 200,000 kepada Jabatan Imigeresen Malaysia KLIA sempena pembukaan sempadan negara 1

Sharp sumbang 1,000 unit pelindung muka bernilai RM 200,000 kepada Jabatan Imigeresen Malaysia KLIA sempena pembukaan sempadan negara 2
Sharp Electronics (Malaysia) Sdn Bhd (Sharp Malaysia) hari ini menyumbangkan lebih 1,000 unit pelindung muka bernilai RM200,000 kepada Jabatan Imigresen Malaysia bagi menyokong petugas barisan hadapan agensi ini yang akan menguruskan kemasukan pelancong di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA). apabila sempadan dibuka semula pada 1 April 2022.

Sumbangan telah diterima oleh Yang Berusaha Tuan Sadim Bin Abdul, Pengarah Jabatan Imigresen Malaysia.

Face Shield ini adalah 100% buatan Jepun dan direka untuk mengehadkan pantulan dan menghilangkan kabus daripada terkumpul di permukaan. Permukaan pelindung muka ini mempunyai bahan resin unik yang terbukti dapat menyahaktifkan 99.675% COVID-19 baharu.

Perisai Muka Sharp didatangkan dengan teknologi Moth-eye yang menawarkan pantulan super rendah, anti-kabus, ketelusan tinggi dan ketahanan tinggi untuk penggunaan berulang. Perisai Muka akan membantu memastikan keselamatan dan memastikan ia praktikal untuk kegunaan berterusan.

Sharp terus menggabungkan teknologi inovatif dalam produk dan penyelesaian pintarnya dengan memanfaatkan kepakaran dan penyelidikannya untuk meningkatkan kehidupan masyarakat, yang selaras dengan visinya untuk Menjadi Asli.

Sepanjang dekad yang lalu, Sharp telah melakukan usaha besar dalam membangunkan teknologi 8K untuk membolehkan pemindahan data besar dan paparan resolusi tinggi yang memberi manfaat kepada beberapa bidang di Malaysia, termasuk industri pelancongan.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.