Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Masa Depan adalah Fleksibel: Terokai Galaxy yang penuh kemungkinan dengan Samsung Galaxy Z Series


Sejak pelancaranya, Samsung Galaxy Z Series telah membuka satu lembaran baru didalam inovasi telefon pintar mudah alih yang meraikan fleksibiliti dan mendorong pengguna untuk mencari kaedah baru untuk berhubung, bekerja, bermain, dan mengabadikan detik-detik harian.

 Samsung Galaxy Z Series telah merevolusikan semula pengalaman telefon pintar untuk semua dengan reka bentuk skrin boleh dilipat dan  kegunaan multitasking yang lancar pada sudut yang anda mahu.

Pengguna Samsung Galaxy yang setia, Dr. Fazril Razif percaya bahawa praktikaliti adalah kunci.

Dengan Samsung Galaxy Z Series dan Galaxy Watch4, beliau menjumpainya dan banyak lagi. “Saya bukan orang yang paling mahir berteknologi, tetapi saya suka mengikuti perkembangan dunia telefon pintar, dan secara jujur, mereka telah menempuh perjalanan panjang.

Bagi saya, Samsung sentiasa mementingkan praktikaliti dan inovasi. Mereka tidak mempunyai had dan terus mendorong batas berbanding jenama lain di pasaran. “


Dilahirkan dan dibesarkan di Kuala Lumpur, Dr. Fazril merupakan graduan Ph.D. dalam Biologi Sintetik dan kini merupakan pensyarah kanan di universiti awam terkenal.

Pada hari bekerja biasa, dia akan menyemak e-melnya, menyelaraskan mesyuarat, dan mengadakan perbincangan dengan pelajar dan rakannya mengenai projek penyelidikan yang sedang berjalan.

Ia boleh menjadi sibuk, dan dia mendapati dengan Samsung Galaxy Z Fold3 5G, produkiviti beliau telah meningkat.

Saya sangat suka telefon Samsung Galaxy Z Fold3 5G ini dan pengalaman memegang telefon pintar ini di telapak tangan saya adalah sesuatu yang tidak dapat digambarkan. Rasanya seperti saya memegang masa depan. Casisnya kukuh dan kelihatan tahan lasak.

Saya juga boleh membuka tiga aplikasi pada masa yang sama melalui fungsi App Split View, dan ianya terbukti berguna ketika saya perlu mengedit dokumen saya di telefon daripada tanpa perlu menghidupkan komputer riba saya. Dengan skrin paparan berukuran 7.6-inci Dynamic AMOLED 2X inci dengan kadar segar semula adaptif 120Hz.

Menyelesaikan sebahagian besar kerja saya di telefon pintar terasa seperti berjalan-jalan di taman. ” Dr. Fazril menambah bahawa paparan besar sememangnya merupakan satu ciri luar biasa yang unik. Melayari media sosial, aplikasi pemesejan, dan permainan pada Galaxy Z Fold3 5G telah menjadi satu pengalaman yang luar biasa, dan dia kini dapat bersantai dan menonton video di mana sahaja dengan skrin paparan yang lebih besar, samada bersendirian atau bersama keluarga dan rakan.

Dari sudut kreativiti, Dr. Fazril gemar mengambil gambar dengan Galaxy Z Series. Dia akan bermain-main dengan pengaturan kamera sebelum mengambil gambar dengan sempurna. “Saya menjadikannya satu cabaran peribadi untuk mengambil gambar yang lebih baik berbandinh sebelumnya, dan fotografi mudah alih adalah sesuatu sangat penting pada masa kini.

Setakat ini, Siri Galaxy Z telah berjaya. ” Pada Galaxy Z Fold3 5G, dia dapat menikmati pelbagai tetapan fotografi seperti Night Portrait, Single Take (Dynamic Video), Director’s View, dan AI face restoration . Dia juga amat kagum dengan kebolehan mengambil gambar selfie pantas melalui ciri Quick Shot yang ditawarkan pada Cover Screen 1.9 inci milik Samsung Galaxy Z Flip3 5G , dan telefon kompak itu berfungsi sebagai tambahan yang menarik untuk gaya fesyen hariannya.

Dia boleh meletakkan telefon di mana sahaja di permukaan yang rata, dan dengan bantuan Flex Mode yang canggih, beliau boleh mengambil selfie kualiti setaraf studio dengan mudah tanpa memerlukan tripod.

Di luar bidang akademik, beliau juga merupakan pengajar putaran sambilan Les Mills BODYPUMP dan PWRHOUSE. Mengekalkan gaya hidup yang aktif membantu mengurangkan tekanan kerja hariannya dan membolehkannya berkongsi minat kecergasan.

“Paparan besar di Galaxy Z Fold3 5G sangat mengagumkan kerana saya dapat melakukan rutin senaman dengan selesa di rumah melalui video berdasarkan permintaan tanpa perlu menyipitkan mata saya untuk menonton dan mengikuti koreografi.”

Samsunh Galaxy Watch4 adalah satu lagi peranti Galaxy pilihannya untuk menemaninya dalam melakukan aktiviti kecergasan. “Ini sangat membantu apabila saya perlu mengajar kelas atau pergi ke gim. Saya suka mengesan latihan saya menggunakan Galaxy Watch4, dan saya kagum dengan pelbagai ciri. Ianya bukan sahaja dapat mengesan tahap vital saya dalam pelbagai latihan, tetapi juga dapat memberi saya maklumat mengenai kesihatan jantung dan Komposisi tubuh saya. Ini sangat sesuai dengan gaya hidup aktif saya, ”tambahnya.

Merekodkan corak tidur melalui Samsung Galaxy Watch4 juga membantu Dr Fazril meningkatkan kualiti tidurnya melalui Skor Tidur yang lebih baik, Pengesanan dengkur, dan pemantauan Oksigen darah. Sebelum menamatkan rutin harian, Dr. Fazril akan melihat perkembangan kecergasannya dan bersantai dengan mendengar Spotify menggunakan Galaxy Watch4. Ini dimungkinkan melalui ekosistem Galaxy dan penyatuan yang lancar dengan pelbagai aplikasi pihak ketiga yang popular.

Bagi mereka yang memerlukan peranti flagship untuk meningkatkan produktiviti mereka  dan melangkaui batas-batas sebuah peranti flagship , Galaxy Z Fold3 5G ada untuk membantu memanfaatkan hari anda sepenuhnya.

Ianya mempunyai prestasi , kecekapan, dan pengalaman skrin yang sangat mendalam bagi mereka yang ingin melihat gambar yang lebih besar. Samsung Galaxy Z Flip3 5G membolehkan anda mengekspresikan diri dengan saiznya yang ringkas, reka bentuk ikonik, dan ciri-ciri yang lebih baik.

Apabila dipasangkan dengan peranti lain di bawah ekosistem Galaxy, seperti Galaxy Watch4 Series dan Galaxy Buds2, telefon pintar ini dapat mendorong pengguna ke dunia yang tanpa batasan yang memastikan anda sentiasa di puncak teknologi dan tidak pernah ketinggalan.

Galaxy Z Series oleh Samsung adalah peranti foldable pertama di dunia yang memperoleh pensijilan kalis air IPX8.

Ditambah dengan kombinasi rangka Armor Aluminium yang kuat dan Corning Gorilla Glass Victus, peranti ini dibuat untuk menangani apa jua keadaan – di rumah, di tempat kerja, atau di luar di gimnasium. Sama hujan, panas, atau peluh selepas latihan, anda tahu bahawa Galaxy Z Series dan Galaxy Watch4 Series anda dapat mengatasi percikan.

“Samsung Galaxy Z Series dan Samsung Galaxy Watch4 memberi saya semua yang saya mahukan dan perlukan setiap hari dalam peranti harian saya. Telefon pintar ini masih muat dengan selesa di dalam poket saya, dan Galaxy Watch4 pula kelihatan cantik, anggun, dan berkelas di pergelangan tangan saya – rasanya agak aneh jika melalui hari tanpa mereka sekarang. Saya amat menantikan semua yang ditawarkan oleh kehidupan sekarang kerana saya mempunyai peranti Galaxy terbaik dengan saya, ”dia tersenyum.

Jadi, tunggu apa lagi? Ketahui Galaxy yang penuh dengan kemungkinan hari ini dengan beralih ke Samsung Galaxy Z Series dan Galaxy Watch4 Series!

Dalam pada itu, Mulai 22 September sehingga 31 Oktober ini, setiap pembelian Samsung Galaxy Z Fold3 5G akan menerima e-baucar bernilai RM 500 dan satu tahun pelan Samsung Care+ bernilai RM 799 manakala bagi pembelian Samsung Galaxy Z Flip3 5G pula, anda akan menerima e-baucar bernilai RM 350 dan satu tahun pelan Samsung Care+ bernilai RM 699 secara percuma.

Selain itu, setiap pembelian Samsung Galaxy Z Fold3 atau Galaxy Z Flip3 juga melayakkan anda mendapatkan sehingga 3 aksesori terpilih dengan diskaun sebanyak 30%. Promosi sah sehingga 30 November.

maklumat lanjut di Samsung Malaysia

Baca : ULASAN : Samsung Galaxy Tab A7 Lite – tablet mampu milik untuk keperluan hiburan dan pembelajaran

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.