Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

realme TechLife : Produk rumah pintar dengan teknologi Dare To Leap yang menjanjikan kehidupan lebih bersih

realme TechLife : Produk rumah pintar dengan teknologi Dare To Leap yang menjanjikan kehidupan lebih bersih!


Menurut data terbaru yang dikeluarkan oleh organisasi penyelidikan pasaran antarabangsa CounterPoint, realme telah berjaya menjual 15 juta unit telefon pintar pada suku ke-2 tahun 2021, iaitu peningkatan sebanyak 135% berbanding suku yang sama tahun lalu sekaligus 

menempatkannya di dalam senarai TOP 6 syarikat telefon pintar global terbaik buat pertama kali, dan menduduki tempat keempat di antara jenama telefon bimbit China.

Pada bulan Ogos tahun ini, realme mengumumkan bahawa pengguna globalnya kini sudah melebihi angka 100 juta. Pasaran telefon pintar global adalah satu pasaran yang menawarkan persaingan sangat sengit dan keseluruhan penjualan peranti juga menurun, namun realme telah berjaya mencapai penjualan global sebanyak 100 juta unit dalam masa tiga tahun sahaja.

Selain pasaran telefon pintar, pengaruh realme di dalam bidang AIoT juga semakin berkembang. Pada tahun 2020, realme telah mengeluarkan sebanyak 27 produk AIoT.

Menjelang 2021, realme akan memasuki tahap baru pengembangan AIoT. Ia akan terus mengembangkan tiga senario aplikasi “peribadi, keluarga, dan perjalanan” untuk membina platform teknologi ekologi AIoT TechLife, yang memberi pengguna pengalaman yang lebih mendalam dan mencapai dunia yang lebih lengkap.Perhubungan, integrasi bersama, dan interkomunikasi, merangkumi pemandangan gaya hidup pintar yang lebih menyeluruh.

Baru-baru ini, realme TechLife telah melancarkan beberapa produk isi rumah yang “Dare to Leap” dari segi teknologi dan pengalaman, termasuk realme Techlife Handheld Vacuum, realme Techlife Air Purifier, realme TechLife Robot Vacuum, dan realme Hair Dryer.

realme TechLife Handheld Vacuum Cleaner

realme TechLife Handheld Vacuum Cleaner ini diperbuat daripada penggunaan bahan ABS berketahanan tinggi dan ringan, pembersih vakum realme ini mempunyai berat hanya 1.34kg, yang mana ianya lebih ringan daripada tiga botol air mineral. 

Selain itu, bentuk yang ringan juga membolehkan pengguna menggunakannya dengan mudah, dan menyokong penggantungan di dinding, yang tidak memenuhi ruang rumah.

Lebih-lebih lagi, realme TechLife Handheld Vacuum Cleaner juga dilengkapi dengan motor 140W yang menawarkan kelajuan hingga 10,500 RPM dan daya sedutan maksimum 9,500 Pa, yang membersihkan debu dan kotoran dengan berkesan. Dengan operasi bunyi yang rendah kurang dari 80db menjadikan ia sesuai untuk kegunaan harian. 

Pada masa yang sama, realme TechLife Handheld Vacuum Cleaner turut menyediakan pelbagai kepala berus, termasuk berus utama, kepala berus dua-dalam-satu, kepala berus pembersih celah dan kepala penyedut tiub panjang, ini membolehkan pengguna menggunakan berus dan kepala penyedut yang berbeza untuk senario yang berbeza bagi membersihkan seluruh rumah dengan lebih menyeluruh dan efektif.

Dalam pada itu, pembersih realme TechLife Handheld Vacuum Cleaner ini juga dilengkapi dengan penapis HEPA canggih, yang dapat mencapai penapisan tahap mikron. 

Ini dapat mengelakkan habuk dilepaskan ke udara semasa proses pembersihan, dan mencegah pencemaran sekunder; dengan menggunakan suis satu butang, anda dapat membuang debu ke dalam cawan debu yang mudah dan cepat. Ia juga didatangkan dengan dua mod iaitu Soft dan Strong mengikut keperluan harian anda. 

realme TechLife Handheld Vacuum Cleaner juga mempunyai bateri berkapasiti 2,200mAh terbina, yang menawarkan sehingga 40 minit penggunaan dengan satu cas penuh. Terdapat juga penunjuk LED untuk menunjukkan jumlah bateri yang tinggal, dan reka bentuknya juga sangat mesra pengguna.


realme TechLife Air Purifier

realme TechLife Air Purifier menggunakan struktur penapis tiga lapisan, termasuk lapisan penapis HEPA H12 dengan tahap perlindungan tertinggi. Kecekapan penapisan zarah kecil, debu, bakteria, virus dan bahan lain di udara dapat mencapai tahap penapisan 99.5%, yang cukup sempurna untuk melindungi kesihatan keluarga anda.

Pembersih udara ini memerlukan masa 14.4 minit untuk membersihkan bilik 30 meter persegi, dan zarah CADR (kadar penghantaran udara bersih) setinggi 330 meter padu sejam, meliputi ruang seluas 419 kaki persegi. 

Pembersih udara realme TechLife juga mempunyai sensor laser berketepatan tinggi, yang dapat membezakan zarah sekecil mikrometer dengan tepat, bertindak balas dengan cepat dalam masa nyata, dan menyesuaikan gear pemutaran dalam mod auto. Melalui penunjuk LED pada badan, pengguna dapat mengetahui kualiti udara dalaman secara langsung.

Ia juga menyediakan lima mod kelajuan kipas, iaitu mod normal, mod lembut, mod kuat, mod tidur dan mod auto. Dalam mod automatik, pembersih udara akan mengesan kualiti udara dan menyesuaikan mod dengan sewajarnya, jadi pengguna tidak perlu tukar selalu. Dalam mod tidur, tahap kebisingan penapis udara ini diturunkan menjadi 46db untuk memastikan tiada sebarang gangguan bunyi dirasai pengguna.

realme TechLife Robot Vacuum

realme TechLife Robot Vacuum pintar ini menggunakan sistem navigasi radar optik (LiDAR) yang paling maju dan terdapat 38 sensor yang digunakan. LiDAR juga merupakan salah satu daripada 38 sensor yang paling penting untuk ketepatan robot. Ia boleh menggunakan laser untuk mencapai pengimbasan dan kedudukan tepat dalam 360 darjah dalam masa nyata, dengan itu mengelakkan halangan dan merancang laluan dengan lebih pintar. Anda tidak lagi perlu risau robot pintar ini tersekat di satu tempat dan tidak dapat melakukan pembersihan.

Dengan sistem peta pintar bawaan realme Link app, pengguna tidak hanya dapat menggabungkan, membelah dan menamakan bahagian di peta setelah kitaran pembersihan pertama yang lengkap, mereka juga dapat menyesuaikan cara pembersihan, menyesuaikan urutan pembersihan, penyedut dan daya untuk setiap kawasan.

Selain itu, realme TechLife Robot Vacuum ini mempunyai teknologi penyesuaian permukaan, yang secara automatik dapat meningkatkan daya sedutan dan melambatkan kelajuan pergerakan pada permukaan seperti permaidani dan sudut sukar. Di samping itu, tangki air realme TechLife Robot Vacuum mempunyai empat kelajuan pengeluaran air untuk memenuhi keperluan pelbagai isi rumah ketika ia di dalam mod mengemop lantai. 

Seterusnya, realme TechLife Robot Vacuum juga mempunyai daya sedutan 3000Pa yang besar dan memberikan empat kelajuan sedutan untuk membersihkan semua kotoran di rumah. Sekiranya pengguna bimbang tentang masalah kebisingan, anda boleh menggunakan “mod senyap”, dimana mesin pintar ini hanya menghasilkan bunyi sekitar 55 desibel ketika beroperasi, mengurangkan gangguan kepada pengguna.

Lebih-lebih lagi, realme TechLife Robot Vacuum turut menyokong Google Assistant dan pembantu suara Alexa. Anda hanya perlu bersuara dan memberi arahan kepada untuk robot mula berfungsi sekaligus menawarkan pengguna operasi tanpa tangan yang lebih mudah.

Dalam pada itu, realme TechLife Robot Vacuum juga mempunyai bateri besar 5,200mAh, yang dapat berfungsi selama 300 minit dengan sekali cas. Jangka hayat bateri yang lebih panjang ini membolehkan rumah bersaiz besar juga dibersihkan tanpa perlu berhenti untuk pengecasan.

 realme Hair Dryer

Pengering rambut realme ini dilengkapi dengan motor berprestasi tinggi 1400W, yang menawarkan kelajuan  sehingga 19000 RPM, kelajuan angin 13.8m/s, dan aliran udara kuat. Hanya memerlukan 5 minit untuk mengeringkan rambut, iaitu 10 minit lebih cepat daripada pengering rambut tradisional.

Seterusnya, Pengering rambut realme juga dilengkapi dengan pemancar ion negatif, yang dapat melepaskan sehingga 20 juta ion negatif, yang tidak hanya dapat menghilangkan listrik statis dari rambut, tetapi juga cepat dan mengeringkan rambut dengan lembut untuk meningkatkan tahap kesihatan rambut. 

Selain itu, pengering rambut ini turut mempunyai teknologi perawatan rambut suhu Thermal Protect yang tidak lebih dari 55 darjah celcius untuk memastikan tahap kesihatan rambut terus diberikan keutamaan.

realme Hair Dryer mempunyai dua tahap suhu boleh dipilih, iaitu angin kencang dan angin lembut. Pengguna dapat menyesuaikan diri mengikut keperluan mereka, dan pengalaman lebih selesa. Reka bentuk ‘Triple Mesh’ pada realme Hair Dryer ini juga dapat mengelakkan daripada rambut tersekat masuk semasa penggunaan harian. 

Lebih-lebih lagi, realme Hair Dryer ini diperbuat daripada bahan kelas tinggi ABS + PC tahan api V-0, dan mempunyai struktur penebat haba yang sangat baik. Oleh itu ia selamat digunakan dan pengguna tidak akan merasa kepanasan pengering rambut ini.

realme Malaysia amat mementingkan kualiti namun masih memberikan yang terbaik bagi pengguna dengan harga yang berpatutan. realme TechLife Handheld Vacuum Cleaner boleh didapati hanya dengan RM399, manakala bagi realme TechLife Air Purifier dengan harga RM499.

realme juga akan mengadakan tawaran jualan pada 18th Oktober ini dimana anda boleh menikmati potongan harga bagi kedua-dua produk ini dengan harga yang lebih rendah iaitu RM349 bagi realme TechLife Handheld Vacuum Cleaner dan RM399 bagi realme Techlife Air Purifier. Harga bagi realme TechLife Robot Vacuum ialah RM1,999 dan realme Hair Dryer pula adalah RM199. 

Anda boleh mendapatkan realme TechLife Handheld Vacuum Cleaner dan realme TechLife Air Purifier di stor rasmi realme di Lazada bermula pada 18 Oktober 2021. Bagi yang berminat untuk mendapatkan realme TechLife Robot Vacuum dan realme Hair Dryer, jangan risau kerana ia akan dipasarkan tidak lama lagi.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.