Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Teknologi Virtual RAM kini telah mula ditawarkan kepada pengguna Redmi Note 10 Pro 5G


Teknologi virtual RAM pada telefon pintar membolehkan sebahagian storan dalaman digunakan sebagai RAM supaya kekurangan sumber RAM dapat dihapuskan.

Ini membolehkan operasi peranti yang lebih konsisten khususnya untuk multitasking dan menyimpan lebih banyak apps dilatar belakang.

Berita baik kepada pengguna Redmi Note 10 Pro 5G, ciri Virtual RAM kini telah tiba ke telefon pintar ini dan ianya dijangka akan ditawarkan kepada pengguna global didalam masa terdekat.

Kemaskini OTA yang membolehkan ciri ini ditawarkan pada peranti Redmi Note 10 Pro 5G telah mula tiba kepada pengguna di China dan apabila diaktifkan ianya membolehkan Sistem menggunakan 2GB storan dalaman sebagai RAM apabila diperlukan.

Ini bermaksud peranti yang memiliki RAM 6GB akan menikmati pretasi seperti peranti 8GB manakala peranti 8GB pula akan mrmpunyai sehingga 10GB RAM.

Saiz OTA ini adalah sangat kecil dan hanya melibatkan penambahan ciri RAM virtual yang mungkin membolehkanya ditawarkan kepada pengguna antarabangsa dengan lebih awal.

sumber

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.