Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Qualcomm secara rasminya telah melancarkan Snapdragon X80 Modem-RF dan FastConnect 7900 dengan sokongan Wi-Fi 7 di MWC

Qualcomm telah memperkenalkan Sistem Modem-RF 5G Snapdragon® X80, generasi ketujuh penyelesaian modem-ke-antena 5G. Snapdragon X80 mengintegrasikan Prosesor AI 5G khusus dan senibina yang bersedia untuk 5G Advanced, mencapai beberapa pencapaian pertama dunia termasuk modem 5G pertama dengan sokongan komunikasi satelit NB-NTN bersepadu sepenuhnya, senibina 6-antena untuk telefon pintar, agregasi pembawa 6X, dan penyambungan rentas rangkaian. jarak mmWave berasaskan AI untuk peralatan pelanggan akses tanpa wayar tetap (CPE).

Snapdragon X80 menampilkan inovasi AI revolusi, berdasarkan pemecuttensor khusus, yang meningkatkan kelajuan data, latensi, kualiti perkhidmatan (QoS), liputan, ketepatan lokasi, kecekapan spektrum, kecekapan tenaga, dan pengurusan pelbagai antena.

Peranti komersial yang dikuasakan oleh Snapdragon X80 dijangka akan dilancarkan pada separuh kedua tahun 2024. Untuk maklumat teknikal lanjut, lawati laman web Snapdragon X80.

FastConnect 7900

Selain itu, Qualcomm turut memperkenalkan FastConnect 7900 , yang pertama memberikan prestasi yang dioptimumkan oleh AI dan mengintegrasikan teknologi Wi-Fi 7, Bluetooth, dan Ultra Wideband dalam satu cip tunggal.

Dengan menggunakan AI, FastConnect 7900 menyesuaikan diri dengan kes penggunaan dan persekitaran tertentu, memberikan optimisasi yang bermakna dalam penggunaan tenaga, latensi rangkaian, dan kedar kadar celus (throughput).

Selain itu, FastConnect 7900 mengintegrasikan teknologi Ultra Wideband, Wi-Fi Ranging, dan Bluetooth Channel Sounding untuk mencipta satu set teknologi jarak dekat yang kuat yang membolehkan penemuan, akses, dan kawalan peranti yang penuh dengan ciri-ciri keselamatan.

Menambah kepada kepakaran teknikalnya, FastConnect 7900 memanfaatkan kelas modul RF front-end yang baru, dan pelaksanaan teknologi High Band Simultaneous generasi seterusnya, yang merupakan inovasi kunci era Wi-Fi 7 yang menjadi teras pengalaman multi-peranti dan asas kepada Qualcomm® Expanded Personal Area Network (XPAN) dan pengalaman Snapdragon Seamless.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.