Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

HomeBois muncul juara kejohanan MPL Malaysia musim ke-12 – akan wakili Malaysia di Kejohanan Dunia M5

Infinix Malaysia dengan bangganya mengucapkan tahniah kepada juara Mobile Legends: Bang Bang Professional League Malaysia (MPL MY), HomeBois, di atas pencapaian mereka pada hujung minggu lalu.

HomeBois memperoleh gelaran MPL MY pertama mereka, menandakan detik yang tidak dapat dilupakan dalam sejarah esport. Infinix Malaysia telah bekerjasama dengan HomeBois sejak permulaan MPL Malaysia Musim 12.

Dalam perlawanan best-of-seven yang mendebarkan, HomeBois mempamerkan ketabahan dan kemahiran dengan memastikan kejuaraan dalam pertarungan sengit menentang Pasukan SMG, yang pernah menjadi finalis grand final berturut-turut dan juara satu kali.

Walaupun berdepan defisit 3-1, HomeBois bangkit dan muncul sebagai pemenang, mempamerkan keazaman dan permainan luar biasa mereka.

Perjalanan HomeBois menuju kegemilangan adalah sesuatu yang luar biasa, terutamanya selepas penampilan pertama mereka dalam MPL MY Musim 7, di mana mereka memperoleh tempat ke-7/8.

Musim lalu, mereka hampir merangkul kejuaraan tetapi digagalkan oleh Pasukan SMG, menyebabkan mereka menduduki tempat ketiga. Musim ini, HomeBois telah muncul sebagai pemenang, mempamerkan pertumbuhan dan keazaman mereka.

Kemenangan HomeBois memastikan mereka mendapat tempat yang diidamkan dalam Kejohanan Dunia M5 yang berprestij, yang dijadualkan berlangsung dari 2 Disember hingga 17 Disember di Filipina.

Dengan mendapat tempat dalam Kejohanan Dunia M5, HomeBois bersedia untuk mewakili Malaysia dengan bangganya menentang pasukan esport terbaik dunia.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.