Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Xiaomi merupakan jenama telefon pintar rasmi PUBG Mobile eSports 2021 bagi Asia Tenggara dan Eropah

Xiaomi merupakan jenama telefon pintar rasmi PUBG Mobile eSports 2021 bagi Asia Tenggara dan Eropah 5
Xiaomi secara rasminya telah mengumumkan bahawa syarikat ini kini merupakan jenama telefon pintar rasmi PUBG Mobile eSports 2021 bagi pasaran Asia Tenggara dan Eropah.

Berikutan itu, Xiaomi Malaysia dan Singapura juga telah mengumumkan bahawa mereka adalah rakan telefon pintar rasmi untuk Kejuaraan National PUBG MOBILE tahun ini (PMNC).

Kejohanan (PMNC), yang dianjurkan dengan kerjasama Xiaomi dan Yoodo, akan menjadi kelayakan untuk PUBG MOBILE Pro League Malaysia / Singapura Musim 4 (PMPL MY / SG Musim 4).

Xiaomi merupakan jenama telefon pintar rasmi PUBG Mobile eSports 2021 bagi Asia Tenggara dan Eropah 6

Pusingan kelayakan PMNC akan bermula dari 1 Jun hingga 18 Julai di Malaysia dan 21 Jun hingga 24 Jun di Singapura.

Pasukan dan pemain Malaysia yang layak dari kategori skuad dan solo akan mara ke Final Zon untuk mendapat tempat di Grand Final.

4 pasukan teratas Malaysia dari Grand Final akan ke PMPL MY / SG Musim 4, sementara pasukan di tempat ke-5 hingga ke-10 akan bertarung untuk menjadi pasukan Wild Card dalam liga.

Dalam pada itu, 10 pasukan teratas dari Singapore Qualifier akan bersaing dengan 6 pasukan Wild card dari PMNC dalam Playoff Qualifiers Musim PMPL MY / SG. 4 pasukan teratas dari playoff akan mara ke PMPL MY / SG Musim 4.

Kerjasama Xiaomi dengan PUBG MOBILE juga akan merangkumi pertarungan all star, iaitu PMNC Fight for Redmi Note 10 5G Showmatch, di mana penonton dapat memilih pemain PMPL kegemaran mereka melalui pengundian awam untuk bersaing dengan orang ramai.

Pendaftaran untuk pertarungan ini telah dibuka pada 4 Jun di platform Mi Community 

Perlawanan ini akan berlangsung selama 4 hari (19 dan 20 Jun; dan 3 dan 4 Julai) dengan jumlah 16 pasukan bertempur setiap hari, pertandingan tayangan ini merangkumi pemain PMPL terpilih, Mi Fans dan kakitangan Xiaomi.

Pemenang pada setiap pertarungan ini akan dipilih dan akan menerima hadiah Redmi Note 10 5G.

Pertarungan  ini bertujuan untuk menjalin hubungan dengan peminat PUBG MOBILE Malaysia dan Mi Fans, terutamanya dalam tempoh PKP ini.

PMNC Fight for Redmi Note 10 5G Showmatch boleh ditonton secara langsung di Facebook Xiaomi Malaysia atau Facebook PUBG Mobile Esports Malaysia.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.