Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Kemaskini One UI 6.1 yang membawakan Galaxy AI akan ditawarkan untuk Galaxy S23 Series dan banyak lgi

One UI 6.1 Malaysia

Samsung telah mengumumkan bahawa ciri Galaxy AI kini akan mula ditawarkan kepada lebih banyak peranti Galaxy melalui kemas kini One UI 6.1 baharu yang direka bentuk untuk meneruskan pendemokrasian AI mudah alih.

Kemaskini inj akan tersedia bagi Galaxy S23 Series, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 dan Tab S9 Series, bermula dari akhir bulan Mac. Selaras dengan Galaxy S24 Series yang dilancarkan baru-baru ini, kemas kini ini meningkatkan standard pengalaman AI mudah alih pengguna melalui pendekatan hibrid yang menggabungkan AI pada peranti dan berasaskan awan.

Komunikasi yang Merentasi Sempadan

Lebih ramai pengguna Galaxy kini akan dapat memanfaatkan ciri AI Galaxy yang meningkatkan komunikasi yang tersedia pada model yang disokong AI. Ciri-ciri tersebut termasuk keupayaan untuk melaraskan nada mesej dan menterjemah mesej ke dalam 13 bahasa berbeza menggunakan Chat Assist.

Pengguna Galaxy juga boleh mengalami kuasa interaksi masa nyata melalui Live Translate, yang menyediakan terjemahan suara dan teks untuk panggilan telefon. Dengan Interpreter, pengguna juga boleh terlibat dalam perbualan spontan dengan penduduk tempatan semasa dalam percutian kerana ciri skrin belah menjana terjemahan teks untuk perbualan langsung.

Produktiviti tiada tandingan

Penyepaduan Galaxy AI yang lebih luas merentas ekosistem Galaxy juga membolehkan pengalaman pengguna yang lancar dalam tugasan seharian pada model yang disokong AI, memacu tahap kecekapan baharu. Fungsi Search kini dipertingkatkan melalui Circle to Search with Google, yang menjana hasil carian intuitif dengan gerak isyarat bulatan yang pantas.

Ciri organisasi yang mempertingkatkan kehidupan seperti Note Assist membolehkan pengguna membuat format, menjana ringkasan dan menterjemah nota, manakala Browsing Assist membolehkan individu mengikuti perkembangan lebih pantas dengan menjana ringkasan komprehensif artikel berita. Transkrip Assist juga boleh menyalin rakaman mesyuarat dengan mudah dan menjana ringkasan dan terjemahan.

Kreativiti tanpa batasan

Dengan Galaxy AI, Samsung menggandakan peranannya dalam membuka kunci potensi kreatif individu. Kemas kini terbaharu Galaxy menyampaikan set alat AI Galaxy yang menggalakkan kebebasan kreatif walaupun selepas foto diambil.

Ciri Generative Edit, yang disokong AI boleh mengubah saiz, meletakkan semula atau menjajarkan semula objek dalam foto dengan mudah untuk menyempurnakan tangkapan yang hebat. Pengguna juga boleh menggilap mana-mana foto dengan lebih pantas dan lebih mudah berbanding sebelum ini dengan Edit Suggestion. Anda tidak lagi perlu membuat berbilang rakaman kerana boleh menjana bingkai tambahan untuk video gerak perlahan yang merakam detik penuh aksi.

Kreativiti dan pemperibadian tidak berhenti di situ. Menyesuaikan peranti Galaxy lebih mudah berbanding sebelum ini melalui kertas dinding yang dijana AI, membolehkan peranti yang disokong AI menghidupkan kreativiti pengguna.

Untuk maklumat lanjut tentang Galaxy AI, sila layari: https://www.samsung.com/my/smartphones/galaxy-s24-ultra/

Jom baca  : ULASAN : Samsung Galaxy S24 Ultra – Premium dengan Titanium, Pintar dengan Galaxy AI

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.