Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Pengasas realme mengeluarkan surat terbuka sempena ulang tahun ke-5 dipasaran telefon pintar

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif realme Sky Li telah mengeluarkan surat terbuka bersempena sambutan ulang tahun ke-5 “Leap Up” yang akan datang di mana realme akan memperkenalkan “Leap-Forward Climbing Plan” bagi tempoh lima tahun dan menganjurkan “Sambutan Ulang Tahun Ke-5 Leap Up”.

Surat terbuka Li menceritakan bagaimana realme telah mendapat pengiktirafan daripada pelanggan di seluruh dunia, melonjak 29 tempat dalam senarai 50 Jenama Global China Terbaik Kantar BrandZ.

realme telah diasaskan dalam pasaran telefon pintar yang berdaya saing sengit dan dengan cepat telah mengukuhkan kedudukannya, tanpa gentar meneruskan misinya untuk menjadi jenama telefon pintar yang maju dalam tempoh lima tahun yang lalu. Selepas melepasi satu demi satu pencapaian, realme kini menghadapi persekitaran pasaran yang lebih mencabar.

Melangkah ke hadapan, Li berkata kejayaan lalu adalah kejayaan masa lalu, realme akan meningkat ke tahap yang lebih tinggi dan menghadapi perkara yang mustahil dalam setengah dekad akan datang.

Bagaimana “Dare to Leap” membawa realme ke dalam arus perdana global

Lima tahun lalu, realme memasuki pasaran OEM telefon pintar yang sesak sebagai underdog dan dengan cepat melangkau jangkaan. Dalam pasaran persaingan sengit yang dikuasai oleh gergasi industri yang mapan, realme telah berjaya memasuki arus perdana. realme juga berjaya menduduki berada didalam kelompok lima syarikat telefon pintar teratas dalam 30 pasaran di seluruh dunia dalam masa tiga tahun sahaja, menjadikan realme sebagai jenama telefon pintar arus perdana termuda di dunia.

Selain itu, dua tahun selepas penubuhannya, syarikat itu dinamakan jenama telefon pintar yang paling pesat berkembang di dunia untuk empat suku berturut-turut (Counterpoint) dan menduduki tempat ke-7 dalam pasaran telefon pintar global.

Di tengah-tengah persekitaran pasaran yang mencabar, realme merebut peluang yang dibentangkan oleh kitaran peningkatan 5G global dan dengan pantas meletakkan dirinya sebagai “pengpopularan 5G” dengan memperkenalkan rangkaian produk 5G yang popular di seluruh dunia.

Strategi itu berkesan, dan realme menjadi yang terpantas di dunia untuk mencapai jualan AS$50 juta pada suku ketiga 2020 (Counterpoint). Pada tahun 2021, realme mencapai satu lagi pencapaian, menjadi jenama terpantas di dunia untuk mencapai jualan AS$100 juta (Strategy Analytics), dan pertama kali memasuki enam teratas global (Counterpoint Report). Jenama itu telah mencapai apa yang dianggap mustahil oleh pakar.

Kejayaan realme boleh dikaitkan dengan komitmennya yang tidak berbelah bahagi kepada falsafah jenama “Dare to Leap”. Pasukan kepimpinan mudanya mempunyai purata umur hanya 30 tahun dan mempunyai cerapan unik tentang pangkalan pelanggan muda realme.

Mereka sentiasa berada di atas keperluan pengguna, menyesuaikan dengan cepat kepada perubahan pasaran dan secara konsisten menyampaikan produk dengan prestasi dan reka bentuk yang pesat. realme telah berjaya mengatasi pesaing industrinya. Syarikat terus melepasi matlamatnya sendiri dan mencapai yang mustahil.

Mencapai puncak yang lebih tinggi dan ketinggian yang lebih tinggi untuk lima tahun akan datang

Pertumbuhan pesat realme membezakan syarikat itu. Walaubagaimanapun, cabaran industri yang semakin meningkat telah menjadikan pencapaian pertumbuhan lebih sukar.

Jenama ini menyesuaikan diri dengan cepat untuk mencari laluan unik ke hadapan dan tidak pernah lari daripada cabaran. Syarikat itu mematuhi pendekatan “pertumbuhan jangka panjang” yang diperkenalkannya tahun lepas, serta strategi “Simply Better” dan Strategi “Market Cultivation” untuk menyatukan barisan produk globalnya.

Pada ulang tahun kelimanya, realme kekal komited pada misi awalnya, meletakkan pengguna sebagai teras dan meningkatkan pelaburan dalam penyelidikan dan pembangunan merentas enam domain utama: paparan, pengimejan, gaming, pengecasan, chipset dan ketukangan. Sky Li menyatakan dalam surat terbukanya bahawa realme akan mengamalkan pemikiran pemula, meninggalkan pencapaian masa lalu, dan belajar daripada pengalaman, untuk menghadapi cabaran yang tidak diketahui, bertujuan untuk mencapai matlamat mustahil seterusnya dan memulakan lima tahun peningkatan berterusan.

Walaupun tempoh lima tahun akan datang akan lebih mencabar, ianya akan membawa realme lebih dekat ke destinasi seterusnya kerana syarikat terus mencipta produk yang melebihi jangkaan. Mewujudkan semangat “Dare to Leap,” realme berhasrat untuk menghadapi kesukaran secara langsung, membuat kemajuan yang mantap dan mencapai tahap yang lebih tinggi.

Nantikan majlis pelancaran ulang tahun Ke-5 Leap Up realme yang akan datang.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.