Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

vivo umumkan pelancaran cip pengimejan V3 dan sensor periskop ‘Vario-Apo-Sonnar’ dengan kerjasama ZEISS

vivo telah mengadakan Persidangan Pengimejan vivo 2023 tahun ini di Xining, China, di mana ia mempamerkan pelbagai inovasi dalam teknologi pengimejan.

Syarikat itu mengumumkan cip V3, cip V3 yang dihasilkan melalui proses 6nm bersama teknologi algoritma terkini.

Di samping itu, vivo mendedahkan lensa periskop dengan piawaian ‘Vario-Apo-Sonnar’ baharu yang dibangunkan dengan kerjasama ZEISS. Semasa acara itu, vivo turut mengumumkan pemenang Anugerah 2023 VISION+ Mobile , dengan ‘Let Me Fly’ oleh jurugambar Indonesia Jiehan Herry Saputro dinobatkan sebagai pemenang Fotograf Terbaik Tahun Ini.

Cip V3 terbaharu jenama itu menggunakan proses pembuatan 6nm dan menggabungkan seni bina AI-ISP berbilang serentak yang direka bentuk baharu dan teknologi Frame Info Tunneling (FIT) generasi kedua. Peningkatan teknologi memberikan pengalaman pengguna yang unggul dengan bokeh setaraf 4K, pengesanan dan penukaran fokus subjek automatik, pengoptimuman kulit dan pemprosesan warna sinematik, yang menjadikan vivo sebagai pembuat telefon Android pertama yang mendayakan video potret kualiti perfileman 4K. dengan fungsi pasca pemprosesan.

Sebagai tambahan kepada pelancaran cip V3 baharu, vivo juga telah mengumumkan penyelesaian matriks algoritma yang komprehensif. Enjin Pengimejan Asal vivo (VOIE) baharu syarikat meningkatkan kualiti imej, warna, ton dan kefungsian pengkomputeran dengan memajukan keupayaan algoritma asas untuk tiga submodul: Colour Restoration Engine, Ultra HD Engine, dan Accelerated Computing Engine

vivo juga telah membangunkan Sistem Potret Hyper-Sense dan Sistem Malam Vast-Sky, berdasarkan senario pengguna potret dan pemandangan malam biasa.

Selain itu, vivo telah terus meningkatkan matriks algoritma dan keupayaan teknologinya untuk memastikan pengalaman penangkapan terbaik dalam pelbagai senario.

Membina Ekosistem Imej Dengan Inovasi Bersama

Perkongsian jangka panjang vivo dengan perintis optik ZEISS telah membawa kepada inovasi terbaru untuk siri vivo X, dari generasi ke generasi, membuktikan bahawa teknologi ZEISS dan reka bentuk optik ikonik telah disesuaikan untuk perdana vivo. Salutan ZEISS T* memastikan kualiti optik yang unggul, begitu juga Potret Gaya ZEISS yang ikonik, untuk menamakan beberapa sahaja.

Selain itu, vivo dan ZEISS juga bersama-sama mengumumkan reka bentuk kanta periskop dengan piawaian baharu ‘Vario-Apo-Sonnar’. Reka bentuk APO terkenal dengan kawalan penyimpangan kromatiknya yang terkemuka dalam industri. Buat pertama kalinya, reka bentuk APO akan disesuaikan dengan sistem pengimejan mudah alih, meningkatkan kualiti zum berprestasi tinggi.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.