Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Monitor Gaming Samsung Odyssey OLED G9 kini rasmi di Malaysia – diskaun sehingga RM 1,500

Samsung secara rasminya telah mengumumkan pelancaran monitor permainan Samsung Odyssey OLED G9 (model G95SC), yang telah dipertingkatkan dengan teknologi peningkatan AI peringkat seterusnya.

Samsung Odyssey OLED G9 ini berukuran 49-inci dengan kelengkungan 1800R yang juga merupakan monitot pertama yang menawarkan resolusi Dwi Quad Definisi Tinggi (DQHD; 5,120 x 1,440) dengan nisbah 32:9. Nisbah skrin yang besar dan lebar membolehkan pengguna menikmati sepenuhnya kandungan dalam  super-ultrawide — bersamaan dengan dua skrin QHD bersebelahan. Pada masa yang sama, masa tindak balas (GtG) adalah 0.03ms dan kadar segar semula. 240Hz

Selain itu, penggunaan Neo Quantum Processor Pro juga membezakan Odyssey OLED G9 daripada monitor permainan OLED yang lain. Ianya menggunakan algoritma pembelajaran mendalam, ia menganalisis imej secara bijak dan secara automatik meningkatkan skala untuk melaraskan kecerahan sambil menguatkan kontras.

Seterusnya, monitor ini juga menyokong AMD FreeSync Premium Pro meningkatkan lagi pengalaman permainan Odyssey OLED G9 yang sangat lancar. Dengan DisplayHDR True Black 400, monitor memberikan butiran yang luar biasa dan warna yang terang tanpa mengira permainan yang sedang dimainkan atau kandungan yang sedang ditonton oleh pengguna.

Odyssey OLED G9 tampil dengan reka bentuk nipis yang ditempatkan dalam bingkai logam yang anggun. Di bahagian belakang monitor adalah CoreSync dan Core Lighting+ yang sangat digemari yang menggunakan teknologi pencahayaan canggih untuk memadankan warna pada skrin, menjadikan kandungan lebih mengasyikkan dan menghidupkan pengalaman permainan.  Pembesar suara stereo terbina dalam melengkapkan kandungan pada skrin dengan bunyi yang jelas.

Dalam pada itu, monitor Odyssey OLED G9 dengan aplikasi Smart TV menyediakan akses kepada penstriman dan hiburan. Pengguna boleh menonton rancangan kegemaran mereka daripada pembekal perkhidmatan OTT (over-the-top) terkemuka tanpa sambungan ke PC atau peranti mudah alih.

Tawaran Multi View membolehkan pengguna memanfaatkan sepenuhnya paparan besar dengan membolehkan permainan pada sehingga dua skrin sekali gus. Ini bermakna pemain kini boleh menikmati berbilang tugas tanpa perlu menyediakan berbilang monitor.

Odyssey OLED G9 menawarkan slot HDMI 2.1 dan Micro HDMI 2.1, Display Port 1.4 dan Auto Source Switch+.

Untuk menawarkan barisan lengkap yang memenuhi pelbagai keperluan pengguna, siri Odyssey OLED G9 turut menyertakan model G93SC, yang menampilkan prestasi OLED berkuasa yang sama sambil memenuhi keperluan mereka yang lebih suka penyelesaian tanpa tawaran TV pintar.

Tersedia dalam dua varian – G95SC dan G93SC, harga runcit yang disyorkan dan harga promosi pelancaran untuk Odyssey OLED G9 ialah:

49’’ Odyssey OLED G9 (G95SC) – RM8,499 (RRP RM 9,999)

49’’ Odyssey OLED G9 (G93SC) – RM 8,074 (RRP RM 9,499)

Jimat sehingga RM1,500 apabila anda membeli Samsung Odyssey OLED G9 ketika tempoh promosi pelancaran hanya sah dari 24 Julai hingga 31 Ogos 2023.

Pelanggan boleh menikmati pelan ansuran 0% sehingga 36 bulan dengan penghantaran percuma dan memperoleh mata ganjaran Samsung apabila mereka membeli di Samsung Online Store.

Untuk maklumat lanjut tentang Samsung Odyssey OLED G9, sila layari https://www.samsung.com/my/offer/odyssey-launch.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.