Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Nikon Z8 – kamera ‘Hibrid Mirrorless’ kini rasmi di Malaysia pada harga dari RM 18,338

Nikon Z8 MalaysiaNikon secara rasminya telah melancarkan Nikon Z8, kamera tanpa cermin bingkai penuh yang direka dan dihasilkan untuk jurugambar, juruvideo, profesional pengimejan dan pencipta kandungan.

Nikon Z8 ini mentakrifkan semula konsep mudah alih dengan ciri-ciri terkini yang boleh didapati daripada kamera flagship Nikon Z9  kepada faktor bentuk yang lebih ringan dan lebih padat iaitu 30% lebih kecil.

Nikon Z8 - kamera 'Hibrid Mirrorless' kini rasmi di Malaysia pada harga dari RM 18,338 13

Selain itu, kamera ini juga Ia dilengkapi dengan teknologi terkemuka industri dan ciri-ciri canggih, memberikan imej dan video beresolusi tinggi sehingga 8K 60p dengan perincian yang mengagumkan, ketajaman dan warna yang tepat.

Seterusnya, Z8 juga memberikan golongan profesional keyakinan sepenuhnya untuk menangkap tanpa had sambil menghasilkan fail yang luar biasa dan kualiti Nikon tanpa kompromi yang boleh memendekkan masa yang diperlukan untuk pasca pengeluaran atau penyuntingan.

Nikon Z8 - kamera 'Hibrid Mirrorless' kini rasmi di Malaysia pada harga dari RM 18,338 14

Kamera ini mempunyai berat sekitar 910g dan ini membolehkan penangkapan tangkas untuk jangka masa yang panjang, walaupun operasi satu orang dengan sistem rakaman video yang padat dan ringan.

Selain itu, keserasian kamera ini dengan pelbagai aksesori videografi, termasuk MC-N10 Remote Grip dan pemancar video wayarles, dan bateri v-mount, mengurangkan dengan ketara jumlah peralatan yang diperlukan semasa penggambaran dan masa persediaan.

Nikon Z8 - kamera 'Hibrid Mirrorless' kini rasmi di Malaysia pada harga dari RM 18,338 15

Nikon Z8 juga menyokong rakaman  sehingga lebih kurang. 125 min format dalam 4K UHD/60fps dan sehingga 90 min pada format 8K UHD/30fps.

Nikmati sudut penangkapan yang lincah dan selesa dengan operasi yang lancar dan fleksibel, terima kasih kepada monitor pencondongan menegak/mendatar 4 paksi kamera yang turut menyertakan orientasi paparan menegak. Paparan menu juga ditunjukkan dalam orientasi masing-masing apabila mencondongkan monitor secara menegak atau mendatar semasa mod penangkapan.

Dengan Z8, detik-detik indah mudah ditangkap pada kamera dengan fungsi Pre-Release Capture apabil menggunakan ciri High-Speed Frame Capture+ , pengguna boleh merakam sehingga 1 saat sebelum butang pengatup ditekan sepenuhnya, atau sehingga 4 saat selepas butang ditekan sepenuhnya.

Nikon Z8 - kamera 'Hibrid Mirrorless' kini rasmi di Malaysia pada harga dari RM 18,338 16

Selain itu, pengesanan subjek juga berfungsi dalam penjejakan 3D, autofokus kawasan auto (AF) atau 20 jenis AF kawasan luas tersuai (12 jenis dalam video).

Ambil pemandangan malam dengan jelas, dengan julat pengesanan AF yang sangat baik hingga -7 EV (-9 hingga 19 EV dalam mod pandangan cahaya bintang)5 – membolehkan pengesanan subjek dipertingkatkan dalam keadaan gelap.

Seterusnya, sokongan untuk format HLG (HEIF) juga menyediakan pilihan untuk imej pegun 10-bit dengan penggredan tonal yang lebih kaya.

 

Nikon Z8 - kamera 'Hibrid Mirrorless' kini rasmi di Malaysia pada harga dari RM 18,338 17

Dalam pada itu, Nikon Z8 juga membawakan sokongan  potret ke tahap yang lebih tinggi dengan ciri melembutkan kulit, yang secara automatik mengesan wajah manusia dan melembutkan kulit, sambil mengekalkan mata dan rambut yang tajam. Pengguna boleh menggunakan kesan ini pada video, penstriman langsung dan pegun.

Nikon Z8 - kamera 'Hibrid Mirrorless' kini rasmi di Malaysia pada harga dari RM 18,338 18

Akhir sekali, Nikon Z8 akan ditawarkan di Malaysia pada harga yang bermula dari RM 18,388 bagi ‘body’ sahaja atau RM 22,608 bagi pembelian bersama lensa 120mm f4 kit.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.