Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

OPPO kini ke arah teknologi mampan dan mesra alam

OPPO kini ke arah teknologi mampan dan mesra alam

Dalam dunia yang semakin mementingkan teknologi mampan, pengguna produk teknologi tidak lagi hanya mencari produk yang hanya meningkatkan taraf hidup mereka dan berada di barisan hadapan dalam inovasi.

Lebih penting lagi, mereka mencari jenama yang selaras dengan nilai peribadi mereka sendiri.

Dengan peningkatan teknologi lestari, semakin ramai pengguna yang menerima pakai berbanding sebelum ini dan bukan lagi satu keperluan tetapi satu kemestian bagi jenama untuk memberi penekanan yang besar kepada matlamat lestari alam sekitar (ESG) mereka.

Komitmen berterusan OPPO terletak pada teknologi yang mampan di samping visinya untuk memacu inovasi ke hadapan.

Di OPPO, terdapat kepercayaan yang kukuh bahawa teknologi canggih dan penghormatan terhadap persekitaran yang kita tinggali boleh, dan mesti, berjalan seiring.

OPPO dengan “Inspirasi Di Hadapan” menyokong segala usahanya dalam membawa teknologi berfungsi kepada lebih ramai pengguna di seluruh dunia dan ia boleh dilihat melalui rangkaian produk dan tawaran OPPO yang sentiasa berkembang. P

OPPO berharap untuk terus melakar kejayaan baharu dalam bidang teknologi mampan dan menggesa lebih ramai pemain industri memainkan peranan mereka dalam membina ekosistem ini.

OPPO telah mengoptimumkan reka bentuk kebolehcapaian ColorOS 12 dengan ciri Peningkatan Penglihatan Warna di mana pengguna yang mengalami gangguan penglihatan warna ditawarkan sehingga 766 profil paparan untuk memperibadikan paparan visual mereka.

Ini merupakan langkah ke arah yang betul untuk OPPO membawa pengguna ke tahap seterusnya dalam teknologi mampan.

Selain itu, untuk meningkatkan ketahanan produk, OPPO telah memperkenalkan Enjin Kesihatan Bateri yang dibangunkan sendiri untuk meningkatkan jangka hayat baterinya.

Dengan teknologi inovatif ini, kapasiti bateri pengguna dapat dikekalkan pada tahap 80% walaupun selepas sehingga 1600 kitaran pengecasan.

Inovasi teknologi Enjin Kesihatan Bateri ini berfungsi seiring dengan teknologi pengecasan pantas OPPO SuperVOOC untuk membawa pengguna pengecasan yang cekap dan selamat yang melengkapkan gaya hidup digital mereka.

Malah, pengecasan pantas 150W SuperVOOC terbaru OPPO mampu mengecas bateri 4,500 mAh kepada 50% dalam masa 5 minit manakala pengecasan pantas 240W SuperVOOC OPPO boleh menjana bateri 4,500 mAh kepada 100% dalam masa 9 minit sahaja, membolehkan pengguna menikmati kemudahan dengan setiap caj.

Pada masa yang sama, telefon pintar OPPO juga direka untuk mesra alam sekitar.

Salah satu cara OPPO melakukan ini adalah dengan melaksanakan prinsip pembungkusan mampan “3R+1D” yang diiktiraf di peringkat antarabangsa, di samping mengurangkan berat pembungkusan, menggunakan semula bahan kitar semula dan menggunakan bahan kitar semula dan biodegradasi dalam pembungkusannya.

Dalam usahanya, OPPO telah berjaya mengurangkan jumlah pembungkusan yang digunakan untuk produk telefon pintarnya sebanyak 24% berbanding tahun 2019.

Untuk membantu pengguna menjalani gaya hidup yang lebih mampan, OPPO juga telah berusaha untuk memastikan bahawa kira-kira 45% daripada pembungkusan dibuat daripad gentian kitar semula dan keseluruhan plastik yang digunakan dalam pembungkusan keluaran telefon pintarnya juga telah dikurangkan sebanyak 95% sejak 2019.

Dalam memahami tanggungjawabnya untuk menyepadukan konsep kemampanan sebagai penyedia teknologi, komitmen OPPO untuk menjadi jenama yang mampan dan maksudnya untuk pengguna akhir; ialah pengguna dapat menikmati jaminan memiliki peranti tahan lama daripada jenama yang boleh dipercayai.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.