Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

realme GT Master Edition – Bagaimana Telefon Pintar Killer Flagship dengan Skrin Paparan 120Hz dan Pengecasan 65W SuperDart ini Menjadi Kenyataan

realme GT Master Edition – Bagaimana Telefon Pintar Killer Flagship dengan Skrin Paparan 120Hz dan Pengecasan 65W SuperDart ini Menjadi Kenyataan


Pada 21 Julai yang lalu, realme sekali lagi telah membuktikan semangat “Dare to Leap” syarikat dengan pelancaran satu model telefon pintar terbaru yang bakal menembusi pasaran telefon pintar flagship.

Syarikat telefon pintar yang berkembang pesat ini telah memperkenalkan telefon pintar flagship premium pada harga ‘killer flagship’ iaitu realme GT Master Edition.

Naib Presiden realme, Xu Qi menekan bahawa pelancaran realme GT Master Edition adalah pegangan kepada prinsip nisbah harga-kualiti yang bermaksud kualiti yang ditawarkan adalah setaraf flagship namun pada harga dibawah kategori flagship.

“Nisbah harga-kualiti adalah arah utama realme.” realme tidak mahu pengguna hanya memperhatikan harga produk realme, tetapi mengabaikan usaha besar dan kelebihan inovatif dalam reka bentuk, prestasi, kualiti dan pengalaman. 

Sebenarnya, kegigihan dalam reka bentuk produk, perincian dan kualiti adalah aspek penting untuk menarik perhatian pengguna muda. 

Sehubungan dengan itu, realme GT Master Edition menjadi lambang kepada kualiti, prestasi dan kemampuan realme di dalam industri telefon pintar global. 

Seperti tahun-tahun sebelum ini, realme GT Master Edition sekali lagi tampil dengan reka bentuk yang mendapat sentuhan pereka terkemuka antarabangsa Naoto Fukasawa yang berinspirasikan ‘suitcase design’


Spesifikasi Flagship

realme GT Master Edition menggunakan pemproses Qualcomm Snapdragon 778G yang paling maju, dibina melalui proses fabrikasi TSMC 6nm, yang mempunyai 8 teras Kryo 670 dengan kelajuan maksima 2.4GHz, cip ini juga menawarkan prestasi CPU 40% lebih tinggi berbanding cip pemprosesan generasi sebelumnya, manakala GPU yang digunakan adalah Adreno 642L yang juga menawarkan peningkatan prestasi sehingga 40%.

Dari segi prestasi AI, pemproses Qualcomm Snapdragon 778G 5G dilengkapi dengan enjin Qualcomm AI generasi keenam (pemproses Hexagon 770), dengan kekuatan teori pengkomputeran sehingga 12 TOPS, dan prestasinya telah meningkat hampir 50% berbanding generasi sebelumnya.

Selain itu, pemproses Qualcomm Snapdragon 778G mengintegrasikan pangkalan asas Snapdragon X53 5G, menyokong rangkaian 5G dalam jalur mmWave, jalur frekuensi Sub-6GHz,  mod dual-NSA / SA dan sambungan Wi-Fi 6 / 6E yang menawarkan kadar kelajuan maksima sehingga 2.9Gbps.

Seterusnya, realme GT Master Edition juga disertakan dengan 8GB RAM namun bukan setakat itu, telefon pintar flagship ini juga dilengkapi teknologi pengembangan memori dinamik DRE yang maju, ianya membolehkan anda menggunakan sehingga 5GB storan dalaman sebagai RAM maya sekaligus memberikan prestasi penggunaan harian yang sangat lancar.  Ini bermaksud anda akan mempunyai sehingga 13GB kapasiti RAM.

Selain itu, realme GT Master Edition dilengkapi dengan ruang wap yang lebih besar dan lebih efisien berbanding sistem penyejukan yang tradisional. 

Di samping itu, sistem penyejukan ini mempunyai lima lapisan yang terdiri daripada lapisan grafit, tembaga, aloi aluminium, silika gel, dan lain-lain. 

Ini dapat membantu mengurangkan suhu dan memastikan telefon dalam keadaan berprestasi tinggi walaupun ketika menikmati permainan mudah alih dengan keperluan grafik berintensiti tinggi.

Skrin Paparan

realme GT Master Edition dilengkapi dengan skrin Samsung AMOLED berukuran 6.43 inci yang mempunyai resolusi 2400×1080 FHD +.

Skrin paparan telefon pintar ini juga mempunyai kadar segar semula 120Hz, kadar pensampelan sentuhan 360Hz yang memastikan respons sentuhan lebih sensitif.

Ini memastikan pengalaman penggunaan realme GT Master Edition adalah yang terbaik dari segi audio dan visual yang lebih mendalam.

Pada masa yang sama, realme GT Master Edition juga hadir dengan reka bentuk rangka melengkung 3D di samping mencapai reka bentuk bingkai yang sangat nipis, dengan nisbah skrin-kepada-badan 91.7% untuk memberikan penampilan dan estetik yang lebih halus kepada pengguna.

Selain itu, skrin flagship premium realme  ini juga menyokong gamut warna 100% DCI-P3, nisbah kontras ultra-tinggi 5,000,000: 1, dan kecerahan maksima sehingga 1000 nit, yang membolehkan pengguna menikmati paparan yang lebih jelas , kecerahan yang lebih tinggi, warna yang lebih terang dan julat dinamik yang lebih baik.

Pengecasan Pantas Flagship SuperDart 65W

realme GT Master Edition dilengkapi dengan fungsi pengecasan SuperDart Charge 65W yang biasanya hanya di tawarkan pada peranti flagship premium. realme SuperDart mampu mengecas bateri realme GT Master Edition ke tahap 100% dalam masa 33 minit sahaja.

Lebih-lebih lagi, ia juga menyokong pengecasan kilat semasa gaming, dengan teknologi kawalan keselamatan lima teras pintar, pengecasan adalah lebih selamat, yang merupakan kelebihan bagi pengguna yang gemar bermain permainan video, dan tidak akan mengganggu minat mereka kerana telefon tidak berfungsi.

Teknologi Kamera Profesional

realme GT Master Edition dilengkapi dengan sensor utama 64MP, lensa sudut ultra lebar 8MP dan lensa makro 4CM, kamera swafoto adalah 32MP.

Untuk mewujudkan kemampuan pengimejan tahap profesional, realme dan sebilangan jurugambar profesional jalanan telah bersama-sama membincangkan cara menghasilkan karya fotografi jalanan yang penuh dengan emosi dan rasa cerita. 

Ia mempunyai ciri besar dan telah mengembangkan mod fotografi jalanan profesional yang dapat mengambil gambar dengan cepat dan mengurangkan gangguan algoritma.

Untuk mencapai ketinggian penggambaran satu klik baru, GT Master Edition juga mempunyai tiga fungsi penapis terbina iaitu : 


Street filter
– Untuk memberikan sains warna pada fotografi jalanan, realme mensimulasikan kesan filem berdasarkan Kodak, jenama pengimejan yang berusia satu abad, untuk menghasilkan kesan visual dengan kontras warna yang kuat.


Preset B&W Plus filter
– Dengan mengurangkan gangguan algoritma seperti HDR, cahaya dan bayangan dipertingkatkan, keadaan cahaya Tyndall dan cuaca berkabus dapat diserlahkan dengan lebih baik.


Preset Dramatic filter
– Ekspresi emosi ditingkatkan dengan mempercepat perincian subjek secara dramatik.

Sebagai contoh, fotografi jalanan dan perisian kamera analog analog yang terkenal, NOMO CAM telah bersama-sama memodifikasi penapis fotografi jalanan yang eksklusif. 

Penapis ini diilhamkan oleh gaya warna yang kuat dari jurugambar jalanan Eric Kim, digabungkan dengan gaya filem retro klasik dengan penapis warna yang unik dan kuat.


Harga yang berpatutan

realme GT Master Edition telah dilancarkan rasmi untuk pasaran Malaysia pada harga yang sangat mesra poket khususnya bagi sebuah peranti killer flagship iaitu pada harga dari RM 1,499 sahaja.

Jualan rasmi realme GT Master Edition akan ditawarkan secara eksklusif di Lazada pada 9 September ini dengan harga promosi 24 jam sahaja iaitu RM 1,399 yang lebih murah daripada harga jualan runcit.

Dapatkan realme GT Master Edition 8/128GB di Lazada


Dalam pada itu,bagi yang mahu mendapatkan realme GT Master Edition dengan storan dalaman yang lebih besar, telefon pintar flagship killer ini juga hadir di dalam varian 8/256GB yang ditawarkan pada harga RM 1,699 dan pembelian varian ini boleh dibuat mulai 9 September ini di Lazada dan realme Authorized Store.

Lebih menarik, setiap pembelian varian premium ini juga akan menerima satu unit Sound Bar bernilai RM 129 secara percuma.

Dapatkan realme GT Master Edition 8/256GB di Lazada atau di realme Authorized Store yang berdekatan.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.