Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Samsung Pay kini berintegrasi dengan Boost – pembayaran tanpa tunai yang lebih menyeluruh


Samsung Malaysia Electronics meraikan ulang tahun ketiga Samsung Pay dengan membangunkan dan meningkatkan pengalaman pembayaran mudah alih pengguna.

Hari ini, Samsung Pay tekah mengumumkan perkongsian dengan e-wallet Boost Axiata Digital eCode Sdn Bhd yang membolehkan pengguna peranti Samsung Galaxy mengakses pembayaran tanpa tunai yang mudah dari satu aplikasi tunggal iaitu Samsung Pay.

Penyatuan ini dengan Boost, e-wallet terkemuka di Malaysia, memberi kuasa kepada pengguna Samsung Pay untuk melakukan pembayaran tanpa tunai dengan peniaga tunai dan pemilik perniagaan kecil walaupun tanpa kad kredit, debit, atau kad prabayar.

Samsung Pay kini menambah lebih banyak lagi ciri seperti kad kesetiaan dan perkhidmatan e-dompet, yang memungkinkan untuk melakukan transaksi digital secara langsung dengan perniagaan yang beroperasi di pasar malam, trak makanan, bazar dan banyak lagi .

 Platform pembayaran mudah alih all-in-one ini juga membolehkan transaksi tanpa tunai yang selamat dan terlindung untuk pengguna muda dan pelajar yang tidak menggunakan pembayaran kad.

Hanya dengan mengimbas kod QR, pelanggan dengan akaun Premium juga dapat berkongsi bil dengan mudah menggunakan Samsung Pay ketika menggunakan fungsi Boost untuk pemindahan wang peer-to-peer.

Selain itu, tambah nilai juga boleh dibuat dengan kad Visa, Mastercard, AMEX atau melalui perbankan dalam talian semuanya dalam satu aplikasi Samsung Pay.

 Boost, salah satu penyedia e-dompet teratas di Malaysia dengan lebih dari 7.4 juta pengguna, kini menawarkan pengalaman dompet mudah alih yang lebih kaya kepada pengguna Samsung Pay.

Kerjasama ini meningkatkan komitmen Samsung untuk memberikan pelanggan pengalaman pembayaran yang lebih mudah yang mudah, selamat dan tersedia hampir di mana sahaja.

Pengguna Samsung Pay hanya perlu mendaftar atau menghubungkan akaun Boost mereka ke Samsung Pay untuk mula membayar dengan Boost e-wallet.

Langkah-langkah pengaktifan adalah seperti di bawah:

• Langkah 1: Muatnaik aplikasi Samsung Pay dan log masuk ke Akaun Samsung anda

• Langkah 2: Daftarkan cap jari atau iris anda dan PIN 4 digit untuk menjamin keselamatan pembayaran anda

• Langkah 3: Tambahkan kad QR Boost dengan mendaftar ke akaun baru atau pautkan akaun Boost anda yang sediada

• Langkah 4: Tambahkan wang dengan kad kredit / debit atau melalui perbankan dalam talian. Naik taraf ke dompet Premium untuk had yang lebih tinggi.

• Langkah 5: Imbas QR untuk melancarkan kamera anda bagi mengimbas kod QR untuk pembayaran

• Langkah 6: Tunjukkan kod QR anda dan sahkan dengan cap jari atau Boost PIN untuk membuat pembayaran atau menerima wang

Samsung juga mengadakan satu peraduan sempena pelancaran eWallet Boost di Samsung Pay.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.