Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Oppo R17 Pro akan turut ditawarkan didalam warna hijau ‘emerald’

Oppo R17 Pro akan turut ditawarkan didalam warna hijau ‘emerald’ 1

Oppo Malaysia telah mengesahkan bahawa Oppo R17 Pro yang akan dilancarkan di Malaysia pada 22 November ini akan turut ditawarkan didalam satu edisi terhad warna hijau ‘emerald’.

Warna hijau bagi Oppo R17 Pro ini dilihat eksklusif bagi pasaran Malaysia dan kuantiti yang ditawarkan juga terhad.

Bercakap mengenai Oppo R17 Pro, ianya akan hadir dengan skrin paparan AMOLED FHD+ berukuran 6.4-inci yang memiliki reka bentuk skrin waterdrop seperti pada Oppo F9.

Oppo R17 Pro juga menjadi telefon pintar pertama dipasaran untuk hadir dengan gelas keselamatan Corning Gorilla 6 selain nisbah skrin kepada rangka 91.5%.

Oppo R17 Pro akan turut ditawarkan didalam warna hijau ‘emerald’ 2

Oppo R17 Pro juga hadir dengan pemproses kelas pertengahan Snapdragon 710, 8GB RAM, 128GB memori simpanan dalaman dan sensor capjari terbina pads skrin (tiada sensor capjari fizikal).

Bercakap mengenai kamera belakang Oppo R17 Pro, ianya memiliki tiga sensor kamera yang mana salah satu daripada sensor kamera ini adalah unit 12MP yang memiliki aperture boleh ubah f/1.5-f/2.4 yang dikatakan sama seperti pada Galaxy Note9 dan Galaxy S9+.

Sensor kedua pula adalah unit 20MP manakala unit kamera ketiga adalah kamera 3D TOF yang mempunyai fungsi pengambilan gambar 3D dan banyak lagi.

Oppo R17 Pro juga memiliki kamera selfie 25MP yang mempunyai aperture f/2.0 dan sudah pastinya dengan teknologi AI Beauty.

Oppo R17 Pro juga hadir dengan ciri yang tidak dimiliki oleh versi biasa Oppo Find X iaitu teknologi pengecasan pantas 50W SuperVOOC yang hanya ditawarkan pada Oppo Find X edisi Lamborghini.

Bateri Oppo R17 Pro ini dibahagikan kepada dua bahagian iaitu 1,850mAh setiap satu (3,700mAh) dan menjanjikan pengecasan ke tahap 40% didalam masa 10 minit sahaja.

Oppo R17 Pro juga hadir dengan ColorOS 5.2 yang berasaskan Android 8.1 Oreo.

Maklumat harga dan penjualan akan kami laporkan sejurus selepas pelancaran rasmi R17 Pro di Malaysia selesai.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.