Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Hisense mahu mencapai operasi bebas karbon menjelang 2026 dan neutral karbon menjelang 2050

Hisense mahu mencapai operasi bebas karbon menjelang 2026 dan neutral karbon menjelang 2050 1

Hisense mahu mencapai operasi bebas karbon menjelang 2026 dan neutral karbon menjelang 2050 2

Persidangan Kepimpinan Global ESG 2024 telah diadakan di Shanghai baru-baru di mana pakar, sarjana dan usahawan terkemuka dari 40 negara di seluruh dunia berkomunikasi dan membincangkan isu-isu terkini ESG.

Jia Shaoqian, pengerusi Hisense, mengumumkan matlamat  karbon Hisense buat pertama kali: Berdasarkan pengalaman praktikal, pengumpulan teknologi dan perancangan masa depan dalam bidang karbon rendah, Hisense akan “mencapai puncak karbon operasi tidak lewat daripada 2026, dan mencapai neutraliti karbon operasi selewat-lewatnya 2050.”

Pada awal tahun ini, Hisense menambah Jawatankuasa ESG sebagai jabatan terkemuka untuk mempromosikan pelaksanaan kerja ESG. Pada masa yang sama, berdasarkan laporan tahunan ESG yang dikeluarkan oleh syarikat tersenarainya, Hisense telah mengeluarkan laporan ESG tahunan kumpulan selama dua tahun berturut-turut, dan mendedahkan secara terbuka situasi yang berkaitan dan komitmen masa depan dalam berkongsi tanggungjawab alam sekitar, mewujudkan tempat kerja yang inklusif , pengurusan yang patuh dan kukuh, menerima teknologi hijau dan mengoptimumkan pengalaman produk.

Pada mesyuarat itu, Jia Shaoqian, Pengerusi Kumpulan Hisense secara rasmi mengumumkan komitmen dua karbon Kumpulan Hisense – berdasarkan pengalaman praktikal, pengumpulan teknologi dan perancangan masa depan dalam bidang karbon rendah.

Hisense mahu mencapai operasi bebas karbon menjelang 2026 dan neutral karbon menjelang 2050 3

Hisense akan memberi tumpuan kepada dua tema “hijau” dan “pintar”, dan mencapai penyahkarbonan operasinya sendiri melalui laluan tangga “peningkatan kecekapan tenaga melampau – transformasi tenaga bersih – penerokaan teknologi karbon negatif”. Pada masa ini, Hisense telah membina “kilang rumah api” global, tiga kilang sifar karbon, dan 14 kilang hijau nasional. Sejak 2020, penggunaan tenaga komprehensif Kumpulan Hisense seunit nilai keluaran telah menurun sebanyak 17.3%. Berdasarkan 2023, keamatan pelepasan karbon Kumpulan Hisense akan dikurangkan sebanyak 40% menjelang 2030.

Pada masa yang sama, Hisense akan memacu rakan kongsi untuk bekerjasama mengurangkan karbon dengan sendirinya, dan akan merangkumi lebih daripada 2,400 pembekal, iaitu, kira-kira 50% daripada pembekal, dalam kawalan pelepasan karbon menjelang 2025, dan mempromosikan 40% daripada pembekal untuk menetapkan sasaran pengurangan karbon, dan terus mempromosikan pengoptimuman berulang produk hijau.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.