Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Hisense dilantik sebagai Pembekal Rasmi Skrin VAR untuk UEFA EURO 2024

Hisense dilantik sebagai Pembekal Rasmi Skrin VAR untuk UEFA EURO 2024 1

Hisense dilantik sebagai Pembekal Rasmi Skrin VAR untuk UEFA EURO 2024 2

Jenama perkakas rumah dan elektronik pengguna global Hisense telah diumumkan sebagai Pembekal Skrin Rasmi untuk Pengadil Bantuan Video (VAR) untuk UEFA EURO 2024™ di Bengkel Pemasaran Sukan 2024 di Qingdao, China.

Syarikat itu akan menyediakan penyelesaian skrin terkini untuk bilik VAR kejohanan di Leipzig, Jerman. Ini menandakan kali pertama UEFA telah membenarkan hak eksklusif kepada salah satu penajanya dan berdasarkan pelantikan Hisense baru-baru ini sebagai rakan kongsi rasmi UEFA EURO 2024, seterusnya mengukuhkan penajaan syarikat untuk kejohanan Eropah melalui kepakaran teknologinya.

Hisense dilantik sebagai Pembekal Rasmi Skrin VAR untuk UEFA EURO 2024 3

Teknologi VAR (Video Assistant Referee) dalam bola sepak menggunakan rakaman video dan sepasukan pengadil untuk menyemak dan membantu keputusan pengadil di padang, memastikan ketepatan dan keadilan yang lebih tinggi dalam detik-detik penting seperti gol, insiden di kawasan penalti, kad merah dan kesilapan identiti.

Teknologi offside separuh automatik (SAOT) UEFA juga akan menjadi sebahagian daripada sistem VAR untuk menyokong keputusan dalam perlawanan yang lebih pantas.

Sepanjang kejohanan itu, pengadil perlawanan VAR akan berpangkalan di Pusat Penyiaran Antarabangsa di Leipzig, di mana mereka akan menyemak permainan di skrin Hisense.

Hisense juga telah memperoleh hak penjenamaan dan reka bentuk untuk semua skrin semakan pengadil sebelah padang. Oleh itu, semasa semakan VAR, jenama Hisense akan dipaparkan dengan jelas di tapak permainan dan di skrin gergasi stadium.

Dipilih sebagai Pembekal Skrin Rasmi untuk VAR, mempamerkan kehebatan teknologi paparan Hisense yang luar biasa yang terkumpul sejak lima dekad yang lalu.

Hisense dilantik sebagai Pembekal Rasmi Skrin VAR untuk UEFA EURO 2024 4

Jualan TV Hisense secara konsisten memperoleh kedudukan kedua di seluruh dunia selama dua tahun berturut-turut, dan semakin hampir di tempat pertama. Khususnya di pasaran Eropah, Hisense TV menyaksikan peningkatan ketara 35.9%YoY dalam penghantaran pada suku pertama tahun ini.

Setelah bekerjasama dengan setiap kejohanan EURO UEFA sejak 2016, Hisense telah menjalin hubungan yang kukuh dan berkekalan dengan acara bola sepak terkemuka Eropah. Ia komited untuk terus memacu pembangunan teknologi kerana ia terus meningkatkan pengalaman menonton.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.