Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

One UI 6 kini tersedia untuk pengguna Galaxy S23 Series di Malaysia

Samsung secara rasminya telah mengumumkan bahawa kemaskini One UI 6 terbaharu kini tersedia kepada pengguna Galaxy S23 Series di Malaysia dan akan dilancarkan ke peranti Galaxy lain secara berperingkat.

One UI 6 yang berasaskan Android 14 ini membawakan pengalaman yang lebih mesra pengguna, penambahbaikan kepada aplikasi dan ciri Samsung termasuk reka bentuk yang lebih diperkemas dan pilihan yang lebih luas untuk pemperibadian.

Kesederhanaan dan Kemudahan Akses

One UI 6 tampil dengan elemen yang telah diubahsuai untuk mencipta rupa dan rasa yang lebih moden, seperti font baharu iaitu One UI Sans dan emoji baharu dengan ekspresi yang lebih meriah pada Samsung Keyboard. Qick Panel juga telah diubahsuai dengan reka letak yang dikemas kini yang memudahkan pengguna mengakses ciri yang paling kerap digunakan mereka.

Lebih Banyak Cara Untuk Memperibadikan Pengalaman Anda

One UI 6 tampil dengan cara baharu yang hebat untuk pengguna menyesuaikan pengalaman Galaxy berdasarkan tabiat dan pilihan mereka sendiri, jadi ia lebih terasa seperti lanjutan daripada diri mereka sendiri.

Contohnya, kini anda boleh menetapkan skrin kunci yang berbeza mengikut Mod dan Rutin tertentu, seperti foto hutan yang menenangkan dalam Mod Tidur.

Selain itu, terdapat juga widget kamera tersuai baharu, yang membolehkan pengguna prapilih mod kamera dan lokasi storan — seperti mod potret dan folder hanya untuk tangkapan kepala.

Seterusnya, pengguna juga akan mempunyai pengalaman penyuntingan foto dan video yang dipertingkatkan dengan AI Edit, yang mengesyorkan ciri penyuntingan AI yang optimum untuk sebarang gambar, video atau GIF.  Samsung Studio baharu membolehkan pengguna menyemak masa berbilang video secara serentak melalui berbilang lapisan, dan melaraskan lokasi atau bahagian elemen hiasan dengan mudah.

Kemas Kini Berterusan untuk Privasi & Keselamatan

One UI 6 juga menawarkan keselamatan dan privasi yang teguh, jadi pengguna boleh menikmati ketersambungan dan kemudahan mudah alih dengan ketenangan fikiran. Pengguna yang mempunyai pengetahuan yang lebih luas tentang keselamatan juga boleh menggunakan Auto Blocker yang membolehkan penggunaan peranti asas, sambil menyekat ciri lanjutan, kebanyakannya yang tidak digunakan.

Selain itu, Knox Matrix menyokong penyulitan hujung ke hujung untuk kedua-dua data yang disegerakkan dan sandaran awan. Versi ringan Knox Vault juga akan digunakan pada Siri Galaxy A sebaik sahaja One UI 6 tersedia pada siri ini. Sementara itu, Passkey membenarkan log masuk yang lebih selamat dan lebih mudah ke aplikasi dan web.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.