Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Jabra komited untuk melindungi lautan: Usaha kelestarian yang dilancarkan di Persidangan Rakan Kongsi Jabra APAC tahun ini


Di Lautan Pasifik sahaja, Great Pacific Garbage Patch, sejumlah besar sisa plastik di Pasifik Utara, merupakan ancaman kepada ekosistem marin dan hidupan akuatik yang menelan bahan-bahan ini.

Pada masa yang sama, kesan pencemaran plastik kini dikesan dalam darah manusia buat kali pertama sebagai mikroplastik, yang mungkin diserap melalui udara, air dan makanan.

Komited terhadap sasaran iklim berasaskan sains, pengeluar penyelesaian audio dan video terkemuka Denmark, Jabra melancarkan usaha kemampanannya pada Persidangan Rakan Kongsi Maya Asia-Pasifik tahunan Jabra yang dihadiri lebih 1200 peserta dari 17 negara.

Jabra telah bekerjasama dengan organisasi pemuliharaan marin untuk menaja perlindungan 450km² lautan, bersamaan dengan saiz 62,000 padang bola sepak.

Sumbangan itu akan disalurkan untuk menyokong perlindungan spesies kritikal dan mata pencarian penduduk di Asia Pasifik yang bergantung kepada lautan.

Jabra bekerjasama dengan pihak berkepentingan utama untuk melindungi kawasan lautan ini, meningkatkan kemampanan di kawasan perikanan dan akuakultur utama, serta memulihkan ekosistem pantai yang terdegradasi.

Inisiatif Jabra juga sejajar dengan Matlamat Pembangunan Lestari (SDG) Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu yang menyokong: kesihatan dan kesejahteraan yang baik, pekerjaan dan pertumbuhan ekonomi yang baik, industri, inovasi dan infrastruktur, penggunaan dan pengeluaran yang bertanggungjawab, dan tindakan iklim.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.