Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

realme GT 2 Pro akan dilancarkan dengan tiga teknologi perintis pertama di dunia


realme secara rasminya telah memperkenalkan tiga inovasi pertama didunia yang akan digunakan pada realme GT 2 Pro yang akan dilancarkan tidak lama lagi.

Tiga teknologi tersebut adalah dari segi reka bentuk, fotografi  dan komunikasi.

Reka Bentuk

Pertama adalah reka bentuk, realme mempunyai sejarah lama berkerjasama Naoto Fukusawa pada telefon pintar realme Master Edition dan realme GT 2 Pro yang akan direka oleh beliau dan akan memfokuskan kepada kelestarian dan diilhamkan oleh kertas.

Ianya dikenali  sebagai “Paper Tech Master Design” dan panel belakang realme GT 2 Pro ini akan diperbuat daripada bahan biopolimer daripada SABIC, ianya adalah alternatif mesra alam kepada bahan mentah fosil yang menyumbang kepada pemanasan global.

Fotografi

realme GT 2 Pro juga telah disahkan akan menjadi telefon pintar didunia untuk hadir dengan lensa ultra wide 150° yang mampu mengambil gambar prespektif yang lebih lebar.

Untuk menyerlahkan potensi penuh sensor kamera ini, realme juga telah membangunkan mod fisheye yang pertama dipasaran.

Komunikasi

Untuk rangkaian komunikasi yang baik, realme GT 2 Pro akan hadir dengan sistem Antenna Array Matrix yang terdiri daripada teknologi ‘Ultra Wide Band HyperSmart Antenna Switching’ pertama didunia , Omni-Directional Wi-Fi dan teknologi NFC 360°.


Teknologi Ultra Wide Band HyperSmart Antenna Switching tampil dengan 12 antena yang meliputi keseluruhan telefon pintar dengan kekuatan isyarat yang sama pada semua sudut.

Dari segi rangkaian Wi-Fi pula , realme GT 2 Pro menampilkan reka bentuk antena Wi-Fi simetri yang dikenali sebagai omni-directional Wi-Fi Technology  yang akan meningkatkan kestabilan isyarat Wi-Fi sebanyak 20%.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.