Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

realme GT Master Edition – Kisah di Sebalik Reka Bentuk ‘Suitcase’ Sentuhan Naoto Fukasawa

realme GT Master Edition – Kisah di Sebalik Reka Bentuk ‘Suitcase’ Sentuhan Naoto Fukasawa

Artikel sebelum ini sudah pasti telah memberikan anda penjelasan penuh bagaimana syarikat paling berkembang pesat di dunia ini mampu mengeluarkan sebuah telefon pintar flagship killer iaitu realme GT Master Edition.

Dalam pada itu, artikel kali ini adalah untuk memberikan anda pemahaman yang lebih mendalam mengenai konsep reka bentuk telefon pintar flagship realme, dan kisah di sebalik “realme GT Master Edition ”

Kali ini, realme dan pereka terkemuka antarabangsa iaitu Naoto Fukasawa sekali lagi telah berganding bahu untuk membawakan realme GT Master Edition “Suitcase Design”  , yang secara semula jadi untuk mengingatkan pada kegembiraan perjalanan, yang dapat disebut sebagai sintetik utama estetika.

Naoto Fukasawa mengatakan bahawa reka bentuknya berinspirasikan beg pakaian yang mengiringi pengguna menjelajah ke seluruh pelusuk dunia. Beg ini digunakan sebagai pembawa visual untuk mengingati kenangan indah pengguna semasa dalam perjalanan dan untuk menghilangkan kemurungan yang disebabkan oleh wabak yang melanda dunia.

“Makna perjalanan bukan hanya dalam jarak jauh, tetapi juga untuk membawa pandangan yang lebih jauh ke dalam kehidupan di sekitar anda. Ini sangat penting dalam era pasca-wabak.”

Lebih membanggakan, reka bentuk unik realme GT Master Edition juga telah mendapatkan pengiktirafan antarabangsa dengan memenangi anugerah iF Design Award 2021 sekaligus membuktikan bahawa telefon pintar keluaran realme menampilkan reka bentuk yang mengikut fesyen dan gaya semasa.

Reka bentuk Flagship Naoto Fukusawa

Untuk mencapai kesan yang paling ideal, realme GT Master Edition kali ini tampil versi reka bentuk koper mengadopsi teknologi kulit vegan 3D tiga dimensi pertama di industri.

Proses pembuatan ini adalah sangat rumit namun ianya memberikan hasil penampilan dan tekstur ke tahap yang baru.

Berdasarkan konsep “penjelajahan perjalanan” Naoto Fukasawa, realme GT Master Edition juga mengambil landskap bumi yang unik sebagai konsep reka bentuk, dan menjelajahi dua warna gunung dan salji di waktu pagi, memberikan lebih banyak pilihan unik kepada pengguna.

Setelah konsep reka bentuk “beg pakaian” dimuktamadkan, Naoto Fukasawa dan pasukan reka bentuk bersetuju bahawa “kulit vegan adalah bahan yang paling ideal untuk reka bentuk beg tiga dimensi kerana ia mempunyai sifat dan kelembutan yang mesra kulit, suhu dan sentuhannya sangat selesa, yang paling hampir seperti sentuhan permukaan beg pakaian.

Di sini, realme GT Master Edition mendahului dalam “pembuatan kulit vegan 3D ” pertama di industri. Setelah 9 bulan proses penggilapan berulang, 5 pembaikan acuan berskala besar, dan 36 penyesuaian acuan pisau, reka bentuk kulit biasa dan beg pakaian ini akhirnya berjaya dihasilkan.

Dari segi warna, GT Master Edition realme menggunakan warna kelabu yang bertoleransi tinggi, menjadikan pengguna merasa selesa dan tenang pada pandangan pertama, dan mempunyai pengalaman tekstur tahap tinggi.

Selain itu, rangka tengah realme GT Master Edition ini juga tampil dengan kemasan matte, yang membuat bingkai tengah dan panel belakang mewujudkan penumpuan warna dan tekstur, serta persepsi visual yang lebih harmoni, tanpa sebarang perbezaan.

Untuk mengelakkan perasaan bahawa tema warna pada panel belakang realme GT Master Edition adalah terlalu asing, Logo logam jenama realme dan tanda tangan Naoto Fukasawa juga telah diukir pada panel ini, menjadikan keseluruhan reka bentuk Master Edition lebih halus dan premium.

Di samping itu, realme GT Master Edition juga tampil dengan reka bentuk yang ringan dan nipis iaitu dengan berat 180 gram dan ketebalan 8.7mm bagi warna Voyager Grey manakala warna Daybreak Blue pula mempunyai berat 174 gram dengan ketebalan 8mm sekaligus memberikan profoil peranti yang selesa untuk dipegang walaupun ianya digunakan untuk tempoh waktu yang lama, pengguna tidak akan mengalami tekanan dan merasa bebas.

Selain warna “voyager grey”, realme GT Master Edition juga hadir didalam warna Daybreak Blue yang berinspirasikan  landskap bumi yang unik sebagai konsep reka bentuk, dan memilih warna fajar menggunakan teknologi PICSUS yang terdiri daripada salutan nano-lamina yang memberikan kemasan kilauan metalik pada telefon pintar dan membolehkannya membiaskan warna holografik pada sudut yang berbeza.

Sebenarnya, realme GT Master Edition merupakan kerjasama yang keempat antara realme dan Naoto Fukasawa dalam Edisi Master.

Tiga kolaborasi pertama realme telah menghasilkan realme Master Edition berinspirasikan”Bawang dan Bawang Putih” (realme X) yang diilhamkan oleh tekstur kulit makanan harian dalam kehidupan kita, reka bentuk berasaskan “Cement Red Brick” (realme X2 Pro) sebagai rangka tindakan, dan reka bentuk berasaskan “Point and Line” (realme X50 5G) yang diilhamkan oleh masa dan ruang.

Kesimpulannya, realme GT Master Edition akan menjadi satu karya berkualiti tinggi yang tidak dapat dinafikan dari segi visual dan sentuhan. Dengan prestasi “Dare to Leap” dan sistem pengimejan profesional, ia boleh dikatakan “tidak tertanding” di antara produk-produk pesaing dalam tahap harga yang sama.


realme GT Master Edition telah dilancarkan rasmi untuk pasaran Malaysia pada harga yang sangat mesra poket khususnya bagi sebuah peranti killer flagship iaitu pada harga dari RM 1,499 sahaja.

Jualan rasmi realme GT Master Edition akan ditawarkan secara eksklusif di Lazada pada 9 September ini dengan harga promosi 24 jam sahaja iaitu RM 1,399 yang lebih murah daripada harga jualan runcit.

Dapatkan realme GT Master Edition 8/128GB di Lazada

Dalam pada itu, telefon pintar flagship killer ini juga hadir di dalam varian 8/256GB yang ditawarkan pada harga RM 1,699 dan pembelian varian ini boleh dibuat mulai 9 September ini di Lazada dan realme Authorized Store.

Lebih menarik, setiap pembelian varian premium ini juga akan menerima satu unit Sound Bar bernilai RM 129 secara percuma.

Dapatkan realme GT Master Edition 8/256GB di Lazada atau di realme Authorized Store yang berdekatan.

 

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.