Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Era Seterusnya dalam Inovasi Telefon Pintar Samsung bakal terungkai pada 11 Ogos ini

Era Seterusnya dalam Inovasi Telefon Pintar Samsung bakal terungkai pada 11 Ogos ini 5
Pada Majlis Pelancaran Unpacked pada bulan Ogos yang lalu, Dr.TM Roh, Presiden dan Ketua Perniagaan Komunikasi Mudah Alih Samsung Electronics telah berkongsi strategi beliau untuk membawa teknologi mudah alih yang lebih memperkasakan  kepada sebanyak mungkin orang, terutama pada saat yang mereka sangat memerlukannya.

Sekarang, selepas hampir satu tahun kemudian, dunia kita secara perlahan perlahan sudah mula kembali seperti sedia kala melalui pelbagai cara.

Kita semua merindukan kebebasan dan kemungkinan yang ditawarkan oleh dunia baru ini berkat kemajuan teknologi yang akan menjadikan dunia kita lebih besar dari sebelumnya.

Tahun ini, teknologi baharu terus membentuk kembali cara hidup kita. Kerjasama Samsung dengan rakan industri yang dipercayai membolehkan syarikat ini memacu pengalaman lancar yang menawarkan lebih banyak keperibadian dan fleksibiliti daripada sebelumnya.

Ketika kita memasuki era baru transformasi tangkas ini, Dr.TM Roh percaya bahawa ekosistem terbuka adalah satu-satunya cara untuk mempercepatkan inovasi dan memberi orang lebih banyak kebebasan untuk mencipta pengalaman mereka sendiri yang terbaik sesuai untuk gaya hidup mereka.

Samsung Electronics bersedia dan siap untuk melancarkan teknologi mudah alih yang berwawasan dan bertujuan untuk dunia yang lebih baik.

Pada 11 Ogos , Samsung akan melancarkan siri Galaxy Z yang terbaru dan terhebat kami untuk membentuk semula kategori telefon pintar dan mengubah gaya kehidupan anda.

Kehidupan Lebih Terbuka dengan Galaxy

Hari ini, dunia memerlukan teknologi fleksibel yang memberi ruang kepada orang untuk meneroka.

Di Samsung, pengguna merupakan fokus utama didalam segala yang dirancang. Dr.TM Roh berkata bahawa Samsung sentiasa mendengar maklum balas pengguna untuk memastikan bahawa sebarang peranti dan pengalaman baru yang dihasilkan benar-benar membawa inovasi yang bermakna.

“Kami ingin memperkayakan kehidupan semua orang, bukan hanya kehidupan beberapa orang terpilih”. Dari kamera epik dan pengalaman skrin yang imersif dan vivi , bateri tahan lama dan sistem keselamatan yang kuat, kami memberi tumpuan kepada semua perkara yang sangat penting bagi pengguna.

Sedang kami meneroka kaedah baru untuk memperkasakan anda, Samsung sentiasa meneroka ke teknologi yang baharu.

Begitulah akhirnya Samsung telah mencipta satu kategori telefon pintar baru dengan pelancaran Galaxy Fold. Dan syarikat ini tidak berhenti di situ.

Samsung terus menarik taraf kategori ini dengan pelancaran generasi kedua telefon pintar foldable mereka iaitu Galaxy Z Fold2 dan Galaxy Z Flip, dengan lebih ruang skrin dan lebih banyak ciri yang anda kenal dan sukai.

Dr.TM Roh juga teruja untuk mengatakan bahawa generasi ketiga peranti foldable Samsung ini akan membuka keupayaan multitasking yang luar biasa dan daya tahan yang lebih baik untuk lebih ramai pengguna di seluruh dunia.

Samsung membawa lebih pengguna menyertai ekosistem Galaxy Fold

Ini akan menjadi sangat penting kerana dunia melompat ke arah perbatasan baru yang memerlukan ekosistem terbuka dan pengalaman mudah alih yang boleh dipercayai.

Di Samsung, “terbuka” dan “selamat” tidak pernah saling eksklusif.

Sebenarnya, kerjasama Samsung dengan pemimpin industri yang dipercayai seperti Google dan Microsoft adalah sebab kerana syarikat ini dapat menyampaikan teknologi mudah alih yang selamat dan dioptimumkan untuk dunia yang berkembang pesat dan saling berkait hari ini.

Samsung sentiasa bekerjasama dengan rakan kongsi utama untuk membuat penyelesaian keselamatan canggih yang menjaga keselamatan peranti dan data anda pada setiap masa. Ini membolehkan kami memberi anda lebih banyak kawalan ke atas aplikasi, data dan privasi anda, sehingga anda dapat mengatur pengalaman anda sendiri – dengan ketenangan minda.

Kerjasama ini juga membolehkan Samsung membina pengalaman mudah alih yang menjadikan hidup anda lebih mudah dan lebih baik.

Ini mendorong pengembangan platform baru yang dapat dipakai, yang di bina bersama dengan Google. Di atas aplikasi Galaxy kegemaran anda seperti Samsung Health dan SmartThings, terdapat begitu banyak aplikasi lain di Google Play Store yang baru.

Selanjutnya, antara muka pengguna One UI Watch adalah sangat terintegrasi dengan peranti Galaxy yang lain dan ini menyediakan sambungan yang konsisten antara Galaxy Watch dan telefon pintar Galaxy anda.

Kami juga bekerjasama dengan Google untuk memperkayakan ekosistem lipat kami dengan aplikasi dan perkhidmatan yang popular.

Untuk telefon bimbit Galaxy Z generasi ketiga, Samaunh telah menyusun lebih banyak aplikasi rakan kongsi yang memanfaatkan format lipatan serba boleh ini.

Dari panggilan video bebas tangan yang dioptimumkan dengan Google Duo atau menonton video dalam mod Flex di YouTube dan multitasking dalam Pasukan Microsoft, ekosistem fold Samsung akan menawarkan lebih banyak pengalaman lancar dan dioptimumkan.

Era Baru dalam Inovasi Telefon Pintar kini telah tiba

Galaxy Z Fold yang akan datang bakal menggabungkan ciri terbaik pada telefon pintar dan tablet dan memberikan cara kerja, perhubungan dan penciptaan yang baru, sementara Galaxy Z Flip yang akan datang pula akan tampil gaya yang lebih premium, dilengkapi  yang lebih tahan lasak dan kuat.

Dr.TM Roh yakin bahawa peranti ini akan menjawab permintaan teknologi mudah alih serba boleh yang di perlukan semasa kita mengorak langkah ke hadapan.

Samsung sedang berusaha untuk mencapai tahap baru dan membuka dunia baru yang dipenuhi pengalaman menarik untuk lebih ramai orang.

Dr.TM Roh harap anda akan menyertai Samsung  semasa kami memulakan penggembaran keluarga Galaxy Z Fold yang seterusnya dan berkongsi beberapa kejutan yang boleh dilipat – termasuk S Pen pertama yang direka khas untuk telefon pintar fold.

Daripada melancarkan telefon pintar Galaxy Note baru kali ini, Samsung akan memperluas lagi ciri Note yang disukai ke lebih banyak peranti Samsung Galaxy.

Sementara itu, tandakan pada kalendar anda dan saksikan siaralan langsung Samsung Unpacked pada 11 Ogos untuk melihat apa yang bakal terungkai.

oleh Dr. TM Roh Presiden dan Ketua Perniagaan Komunikasi Mudah Alih Samsung Electronics

Era Seterusnya dalam Inovasi Telefon Pintar Samsung bakal terungkai pada 11 Ogos ini 6

Samsung Galaxy Unpacked 2021: Get ready to unfold boleh disaksikan secara langsung pada 11 Ogos ini bermula jam 11 malam waktu Malaysia di www.samsung.com/my, Samsung Malaysia YouTube, Samsung Malaysia Facebook dan Samsung Malaysia Newsroom.

 

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.