Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Xiaomi TV A Pro 2025, Band 9 dan Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini rasmi di Malaysia

Xiaomi TV A Pro 2025, Band 9 dan Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini rasmi di Malaysia 1

Xiaomi TV A Pro 2025, Band 9 dan Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini rasmi di Malaysia 2

Xiaomi secara rasminya telah mengumumkan penambahan terbarunya pada barisan produk AIoT pintar mereka yang akan ditawarkan ke Malaysia pada Pameran Xiaomi Smart Living di Sunway Pyramid.

Paling mencuri tumpuan adalah Xiaomi TV A Pro 2025 Series, yang menyediakan nisbah skrin-ke-badan yang tinggi jauh melebihi TV standard, dengan reka bentuk unibody bingkai logam anggun dan reka bentuk bezel ultra-sempit. Xiaomi turut memperkenalkan dua produk baharu, Xiaomi Smart Band 9 dan Xiaomi Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i.

Xiaomi TV A Pro 2025, Band 9 dan Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini rasmi di Malaysia 3

Xiaomi TV A Pro 2025 Series

Siri TV terbaharu Xiaomi didatangkan dengan paparan 4K QLED terang dengan warna yang tepat, paparan HDR 4K dengan teknologi pelicinan gerakan, kemasan logam premium dengan reka bentuk bezel ultra nipis, bunyi bertenaga dengan sokongan Dolby AudioTM, DTS X dan DTS Virtual:X1.

Selain itu, teknologi Motion Estimation, Motion Compensation (MEMC) menjadikan imej gerakan berkelajuan tinggi lebih lancar dan menawarkan tontonan yang sempurna, menawarkan lebih banyak detik indah sama ada untuk menonton acara sukan atau filem aksi, atau bermain permainan perlumbaan.

Xiaomi TV A Pro 2025 Series juga menyampaikan prestasi audio yang dipertingkatkan yang membawa penonton lebih dekat dengan aksi tersebut. Ia menggabungkan teknologi penyahkodan dwi Dolby Audio™ dan DTS:X untuk menghasilkan kesan bunyi yang jelas untuk pengalaman bunyi yang lebih mengasyikkan. Selain itu, teknologi DTS Virtual:X yang canggih menghasilkan bunyi tiga dimensi dengan dimensi atas yang mencipta semula pengalaman pawagam.

Xiaomi TV A Pro 2025, Band 9 dan Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini rasmi di Malaysia 4

Xiaomi Smart Band 9

Xiaomi Smart Band 9 baharu mempunyai reka bentuk yang anggun, menawarkan rangkaian ciri kesihatan yang luas. Dengan peningkatan 16% dalam ketepatan pemantauan degupan jantung2, jalur ini menyediakan kadar denyutan jantung sepanjang hari dan penjejakan SpO₂ yang boleh dipercayai, serta pemantauan kadar jantung berehat selama 7 hari3. Pengguna juga boleh mengetahui tahap tekanan dan skor kecergasan mereka untuk membantu mengurus kesihatan harian.

Selain itu, keupayaan penjejakan tidurnya yang canggih memberikan laporan cerapan tidur yang mendalam selepas 7 malam memakai – meliputi jadual tidur, kesinambungan tidur, tidur siang, tekanan sepanjang hari dan senaman sebelum tidur – memberikan cadangan yang diperibadikan untuk kualiti tidur yang dipertingkat.

Xiaomi TV A Pro 2025, Band 9 dan Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini rasmi di Malaysia 5

Selain itu, Band 9 juga memiliki bateri 233mAh yang mampu memberikan sehingga 21 hari penggunaan berterusan, menjadikannya teman yang ideal untuk gaya hidup aktif. Ianya turut memiliki paparan AMOLED 1.62″ yang menawarkan peningkatan 50% dalam kecerahan maksima, mencapai sehingga 1,200 nits, yang menjamin keterlihatan yang jelas walaupun dalam persekitaran luar yang terang.

Seterusnya,  Xiaomi Smart Band 9 juga menyokong lebih 150 mod sukan dengan ciri khusus untuk berlari dan berbasikal , termasuk 10 kursus dan metrik larian pada pergelangan tangan seperti VO₂ max dan masa pemulihan, semuanya direka untuk meningkatkan kecekapan latihan dan mengoptimumkan prestasi.

Xiaomi Smart Band 9 akan ditawarkan didalam dalam empat warna iaitu Glacier Silver, Midnight Black, Arctic Blue dan Mystic Rose. Ini dilengkapkan dengan bingkai aloi aluminium beku, menawarkan rupa canggih yang boleh dipadankan dengan pelbagai aksesori serba boleh untuk disesuaikan dengan sebarang majlis.

Xiaomi TV A Pro 2025, Band 9 dan Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini rasmi di Malaysia 6

Xiaomi Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i

Xiaomi Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i  didatangkan dengan sembilan ciri yang menakjubkan, termasuk LED Mini 1152 zon untuk kualiti gambar yang luar biasa, gambar HDR1000 yang jelas dan terang, kadar penyegaran tinggi 180Hz untuk pengalaman permainan yang licin seperti sutera, FreeSync untuk grafik bebas koyakan, 1ms tindak balas pantas, titik kuantum dan gamut warna lebar 99% DCI-P3, cahaya persekitaran RGB dengan penampilan E-sukan, Cahaya biru rendah yang selesa dengan Pensijilan Cahaya Biru Rendah TÜV dan dirian berputar dengan ketinggian boleh laras.

Xiaomi TV A Pro 2025, Band 9 dan Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini rasmi di Malaysia 7

Harga dan ketersediaan

Xiaomi TV A Pro 2025 Series, Xiaomi Smart Band 9 dan Xiaomi Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini boleh didapati dan boleh dibeli di mana-mana kedai Xiaomi Sah di Malaysia, atau dalam talian di mi.com dan kedai rasmi Xiaomi di Shopee dan Lazada.

Xiaomi TV A Pro 2025, Band 9 dan Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i kini rasmi di Malaysia 8

Xiaomi OpenWear Stereo kini juga boleh didapati di kedai. Sebelum ini dilancarkan secara eksklusif secara dalam talian, Xiaomi OpenWear Stereo kini boleh dibeli di semua kedai Xiaomi Sah di Malaysia pada harga RM 499.

Untuk masa yang terhad, dapatkan harga promosi eksklusif untuk produk Xiaomi baharu, sementara stok masih ada.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.