Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Samsung umumkan majlis perasmian Sukan Olimpik Paris 2024 akan dirakam menggunakan 200 unit Galaxy S24 Ultra

Samsung umumkan majlis perasmian Sukan Olimpik Paris 2024 akan dirakam menggunakan 200 unit Galaxy S24 Ultra 1

Samsung umumkan majlis perasmian Sukan Olimpik Paris 2024 akan dirakam menggunakan 200 unit Galaxy S24 Ultra 2

Samsung yang merupakan Rakan Olimpik dan Paralimpik global telah mengumumkan rancangannya bersama Jawatankuasa Olimpik Antarabangsa (IOC) dan Perkhidmatan Penyiaran Olimpik (OBS) untuk merevolusikan pengalaman penyiaran sukan Olimpik Paris 2024 untuk penonton dan peminat.

Majlis Perasmian bersejarah di Sungai Seine dan pertandingan pelayaran Sukan Olimpik akan dirakam dan dikongsi dengan Samsung Galaxy S24 Ultra.

Samsung umumkan majlis perasmian Sukan Olimpik Paris 2024 akan dirakam menggunakan 200 unit Galaxy S24 Ultra 3

Sebagai rakan kongsi Rasmi Telefon Pintar dan Peralatan Pengkomputeran Sukan Olimpik dan Paralimpik, Samsung akan memanfaatkan teknologi mudah alih termaju dan ketersambungan 5G untuk memberikan perspektif yang lebih dekat tentang detik perayaan dan pertandingan ikonik ini.

Pengalaman baharu yang dikuasakan oleh inovasi Samsung Galaxy, bukan sahaja akan membantu Paris 2024 memenuhi janjinya untuk menjadi Sukan paling terbuka yang pernah dianjurkan, tetapi juga meneruskan legasi inovasi Samsung dalam menyokong Sukan Olimpik dan Paralimpik.

Lebih kurang sebulan lagi, Majlis Perasmian Sukan Olimpik akan berlangsung di luar stadium buat kali pertama. Paris 2024 akan menyaksikan 10,500 atlet terapung di SeineRiver dalam bot yang ditetapkan untuk setiap delegasi kebangsaan, dalam apa yang bertujuan untuk menjadi upacara pembukaan yang paling terbuka dan mudah diakses dalam sejarah. Berlepas dari jambatan Austerlitz, perarakan ikonik itu akan mengikuti laluan sepanjang enam kilometer melalui pusat kota Paris, melepasi beberapa venue rasmi Sukan Olimpik sebelum majlis terakhir majlis di Trocadéro.

Samsung umumkan majlis perasmian Sukan Olimpik Paris 2024 akan dirakam menggunakan 200 unit Galaxy S24 Ultra 4

200 unit Galaxy S24 Ultra akan digunakan untuk majlis perasmian Olimpik Paris 2024

Untuk membawa peminat di rumah lebih dekat dengan aksi dan memberikan gambaran intim tentang reaksi atlet semasa pelayaran sekali seumur hidup ini, Samsung akan memasang lebih daripada 200 telefon pintar Galaxy S24 Ultra di haluan dan sisi setiap 85 kapal atlet di majlis perasmian.

Rakaman HDR berkualiti tinggi yang diambil dengan peranti Galaxy S24 Ultra akan dikongsi dan distrim melalui rangkaian 5G peribadi yang dikuasakan oleh Orange, penyedia rangkaian mudah alih rasmi Paris 2024 di Perancis. Orange akan memasang lebih daripada sedozen antena 5G di sepanjang Seine untuk mencipta rangkaian kendiri 5G yang pertama di Perancis, kerana kerjasama perintis ini direka untuk memastikan sambungan 5G yang lancar dan pengalaman menonton untuk peminat di seluruh dunia.

Samsung juga akan menggunakan teknologi yang sama untuk pertandingan pelayaran di Marseille dengan memasang Galaxy S24 Ultra pada setiap bot pertandingan, membolehkan peminat merasai keseronokan perlumbaan bersama Olympians kegemaran mereka dan membenarkan mereka benar-benar menyertai aksi tersebut.

Samsung umumkan majlis perasmian Sukan Olimpik Paris 2024 akan dirakam menggunakan 200 unit Galaxy S24 Ultra 5

Ini memberikan satu set cabaran baharu dan penyelidikan, pembangunan dan ujian selama berbulan-bulan – dengan kerjasama rapat bersama OBS dan Orange – untuk menjamin kualiti video dan prestasi ketersambungan merentasi pelbagai keadaan air dan cuaca, yang boleh menjadi sangat berangin dengan ombak besar atau sangat panas dan cerah.

Samsung dan rakan kongsinya menangani cabaran ini dengan memanfaatkan ciri penstabilan imej Optik (OIS) Galaxy S24 Ultra, meningkatkan kuasa penghantaran dan memasang menara geganti pada bot kejar untuk memastikan pengalaman strim langsung yang lancar untuk penonton.

Pengumuman ini menandakan peringkat seterusnya diddalam kerjasama Samsung, dengan rakan rapat dengan IOC, untuk memacu transformasi digital dan menyampaikan teknologi termaju di Sukan dengan membuka inovasi mudah alih terkini kepada atlet, peminat dan komuniti.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.