Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Pusat Perubatan Sunway bersama Samsung Malaysia anjur program kesihatan “Time to Move”

Pusat Perubatan Sunway bersama Samsung Malaysia anjur program kesihatan “Time to Move” 1

Pusat Perubatan Sunway bersama Samsung Malaysia anjur program kesihatan “Time to Move” 2

Pusat Perubatan Sunway dengan telah mengumumkan pelancaran program kesihatan Time to Move , yang direka untuk membimbing peserta dalam perjalanan kesihatan holistik, bermula dengan pemeriksaan badan dan berakhir dengan penilaian akhir yang mencerminkan kemajuan transformatif mereka.

Program yang dijalankan dengan kerjasama Samsung Malaysia Electronics, memperkasakan peserta untuk menjaga kesejahteraan mereka dengan menyediakan alatan, bimbingan profesional dan sokongan yang konsisten sepanjang 90 hari untuk memastikan peningkatan yang berpanjangan dalam kesihatan mereka.

Pusat Perubatan Sunway bersama Samsung Malaysia anjur program kesihatan “Time to Move” 3

Time to Move menggalakkan peserta untuk memulakan perjalanan kesihatan mereka dengan memahami tahap kesihatan asas mereka melalui pemeriksaan badan. Sepanjang program 90 hari itu, para peserta akan disokong oleh pakar profesional dalam penjagaan kesihatan, terlibat dalam cabaran kecergasan, dan dilengkapi dengan teknologi untuk memantau kemajuan mereka.

Program ini berakhir dengan penilaian akhir, memberi peluang kepada peserta untuk melihat hasil yang boleh diukur, menjejaki penambahbaikan, dan mengalami kepuasan untuk menjadi lebih sihat, lebih kuat dan lebih bertenaga.

Time to Move ialah program 90 hari yang direka untuk individu yang berumur 18 tahun dan ke atas dan ingin meningkatkan kesihatan mereka, dengan syarat mereka tidak mengambil sebarang ubat. Peserta bermula dengan pemeriksaan kesihatan menyeluruh di Sunway Wellness Centre, termasuk ujian Inbody dan ujian darah untuk menetapkan metrik kesihatan utama.

Sepanjang bulan berikutnya, mereka akan mengambil bahagian dalam siri cabaran kecergasan yang menarik dan ceramah kesihatan oleh profesional penjagaan kesihatan yang bertujuan untuk meningkatkan kesihatan dan kecergasan mereka.

Proses pengambilan untuk program 90 hari bermula sejak 3 Oktober dan lebih 200 pendaftaran telah diterima. 60 peserta telah dipilih untuk memulakan perjalanan yang menarik ini.

Peserta yang terpilih akan menerima Samsung Galaxy Watch7 untuk menjejaki aktiviti harian, memantau kalori yang dibakar, komposisi badan dan mengukur kualiti tidur. Cabaran bulanan yang memfokuskan pada aktiviti fizikal dan skor tidur akan memastikan peserta tetap bermotivasi, manakala profesional penjagaan kesihatan akan memberikan pandangan dan panduan tetap berdasarkan kemajuan mereka.

Sebagai tambahan kepada cabaran fizikal, program ini termasuk sesi senaman kumpulan yang diketuai oleh pakar, memastikan peserta kekal bermotivasi dan terlibat sepanjang perjalanan mereka.

Menjelang 90 hari, peserta akan menjalani pemeriksaan akhir untuk membandingkan keputusan mereka dan meraikan kemajuan mereka.

Pusat Perubatan Sunway bersama Samsung Malaysia anjur program kesihatan “Time to Move” 4

Peserta yang menunjukkan kemajuan terbaik akan membawa pulang Samsung Galaxy Z Flip6 dan Percutian 3 Hari 2 Malam untuk dua orang di  Banjaran Hotsprings Retreat bernilai RM 10,000.

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.timetomove.sunwaymedical.com

Untuk maklumat lanjut tentang Samsung Galaxy Watch, sila layari: www.samsung.com/my/watches/

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.