Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Infinix catat pertumbuhan pasaran yang positif bagi 5 suku berturut-turut – No.4 di Malaysia mengatasi Apple

Infinix catat pertumbuhan pasaran yang positif bagi 5 suku berturut-turut - No.4 di Malaysia mengatasi Apple 1

Infinix catat pertumbuhan pasaran yang positif bagi 5 suku berturut-turut - No.4 di Malaysia mengatasi Apple 2

Infinix meneruskan trajektori menaiknya dengan pertumbuhan suku kelima berturut-turut.

Menurut IDC, Infinix mencatatkan peningkatan sebanyak 18.8% dalam penghantaran telefon pintar global pada Q2 2024 berbanding tempoh yang sama tahun lepas, mengukuhkan lagi pengaruh jenama ini yang semakin meningkat dalam pasaran global.

NO.4: Infinix Melonjak ke Tempat Ke-4 di Malaysia dengan Pertumbuhan 268.5% YoY

Peningkatan pesat Infinix di Malaysia telah memacu pegangan pasarannya daripada 3.3% pada akhir 2023 kepada 11.1% menjelang Suku 2024. Mengatasi Realme, Apple, dan OPPO, Infinix kini memegang kedudukan ke-4 dalam pasaran. Dengan peningkatan 37.1% suku ke suku dan pertumbuhan 268.5% tahun ke tahun yang mengagumkan dalam penghantaran Q2, Infinix telah menjadi 5 jenama yang paling pesat berkembang di Malaysia.

Pertumbuhan Infinix terus mengagumkan, memperoleh 5 kedudukan bahagian pasaran teratas dalam lebih 20 pasaran utama di seluruh dunia.

Selain itu, Infinix juga  telah mengekalkan kedudukan No. 1 nya di kubu kuat seperti Filipina dan Pakistan, manakala wilayah pertumbuhan tinggi seperti Malaysia, Indonesia, Algeria dan Arab Saudi telah melaporkan peningkatan penghantaran tahun ke tahun antara 50% hingga 469% pada suku ke-2 2024.

Momentum yang berterusan ini didorong oleh penyampaian produk inovatif Infinix yang konsisten dan penglibatan dinamiknya dengan pengguna.

Inovasi dan inisiatif sosial ini telah memperoleh pengiktirafan Infinix sebagai jenama keenam paling inovatif di rantau Asia-Pasifik oleh Fast Company dan dalam 50 Jenama Global Cina Kantar BrandZ  2024.

Memanfaatkan pertumbuhan pasaran yang teguh dan pembangunan jenama, Infinix komited untuk memberi tumpuan kepada teknologi dan inovasi produk untuk memperkasakan belia di peringkat global.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.