Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Infinix bangunkan sensor 108MP AI-Powered Advanced Deep Learning Algorithm (AIADLA) dengan kerjasama Samsung

Infinix bangunkan sensor 108MP AI-Powered Advanced Deep Learning Algorithm (AIADLA) dengan kerjasama Samsung 1

Infinix bangunkan sensor 108MP AI-Powered Advanced Deep Learning Algorithm (AIADLA) dengan kerjasama Samsung 2

Infinix telah mengumumkan perkongsian strategik dengan  Samsung Electronics’ System LSI Business bagi usaha pengoptimuman bersama.

Infinix telah memperkenalkan sensor 108MP AI-Powered Advanced Deep Learning Algorithm (AIADLA) pertama di dunia yang memanfaatkan Algoritma Perisian sensor Imej Samsung ISOCELL untuk fotografi mudah alih.

Teknologi ini bakal mengubah landskap pengimejan mudah alih, memberikan kejelasan, perincian dan prestasi cahaya rendah yang belum pernah terjadi sebelumnya.

Infinix bangunkan sensor 108MP AI-Powered Advanced Deep Learning Algorithm (AIADLA) dengan kerjasama Samsung 3

Menangani batasan teknik peningkatan imej tradisional, AIADLA memanfaatkan algoritma pembelajaran mendalam Samsung ISOCELL yang canggih untuk mengoptimumkan pengurangan hingar dan pembiakan terperinci.

Walaupun dalam persekitaran penangkapan jarak jauh yang mencabar, imej yang terhasil mempamerkan ketajaman yang luar biasa, warna yang terang dan kejelasan yang tiada tandingan.

Infinix bangunkan sensor 108MP AI-Powered Advanced Deep Learning Algorithm (AIADLA) dengan kerjasama Samsung 4

Teknologi AIADLA Merevolusikan Fotografi Mudah Alih, Memperkasakan Pengguna Kasual

Teknologi AIADLA mendemokrasikan seni fotografi, menjadikannya lebih mudah diakses oleh pengguna kasual. Melalui keupayaan pemprosesan imej lanjutan, algoritma membolehkan pengguna mengambilp imej terperinci dan beresolusi tinggi walaupun menggunakan kamera mudah alih utama dari jauh. Pengguna kemudiannya boleh memangkas dan melaraskan pembingkaian secara bebas tanpa menjejaskan kualiti imej.

Terutamanya, AIADLA meningkatkan keseluruhan pengalaman pengguna dengan mengurangkan hingar dan herotan dalam keadaan cahaya malap. Perluasan keupayaan fotografi ini membolehkan pengguna menangkap imej yang menakjubkan pada bila-bila masa atau tetapan, seterusnya mengaburkan garis antara fotografi profesional dan mudah alih.

AIADLA mencapai keputusan yang luar biasa dengan memanfaatkan pangkalan data imej yang telah terlatih untuk penentukuran berkuasa AI semasa proses penyusunan semula mozek perisian. Pendekatan inovatif ini, yang dibina di atas teknologi remosaik perkakasan penderia imej ISOCELL terkemuka industri Samsung, membolehkan algoritma menyesuaikan diri secara bijak kepada pemandangan yang berbeza, memberikan kualiti imej yang optimum dalam pelbagai keadaan.

Infinix bangunkan sensor 108MP AI-Powered Advanced Deep Learning Algorithm (AIADLA) dengan kerjasama Samsung 5

Pemodelan dan latihan khusus sensor ISOCELL untuk menyediakan pengalaman pengguna yang unggul diwakili oleh pembangunan Algoritma Pembelajaran Dalam Lanjutan Dikuasakan AI. Inovasi AI perintis ini memperkasakan pengguna untuk menangkap imej luar biasa, resolusi tinggi dengan kejelasan dan perincian tanpa kompromi, mentakrifkan semula masa depan fotografi mudah alih.

Sensor 108MP baharu ini akan ditawarkan pada model telefon pintar Infinix akan datang yang dijadualkan akan dilancarkan tidak lama lagi.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.