Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Samsung Wallet bakal memperkenalkan sokongan tambahan untuk penduduk dan pelancong sempena Sukan Olimpik Perancis 2024

Samsung Wallet bakal memperkenalkan sokongan tambahan untuk penduduk dan pelancong sempena Sukan Olimpik Perancis 2024 1

Samsung telah mengumumkan bahawa ia akan menyediakan pengalaman Samsung Wallet yang lebih pintar dan lebih kemas kepada penduduk Perancis dan pelancong di Perancis. Bermula musim panas ini, Samsung Wallet akan menyokong integrasi Île-de-France Mobilités (IDFM) pada peranti Samsung Galaxy, memastikan perkhidmatan pengangkutan awam yang lancar di seluruh wilayah Île-de-France melalui akses Navigo Travel Card.

Fungsi Add to Wallet juga akan memudahkan pelawat ke rantau ini untuk menikmati tarikan dan tapak terkenal Paris. Dan bersama rakan kongsi baharu, Air France, Samsung Wallet akan membolehkan pengalaman pengurusan tiket penerbangan yang mudah pada telefon pintar Samsung Galaxy.

Samsung Wallet bakal memperkenalkan sokongan tambahan untuk penduduk dan pelancong sempena Sukan Olimpik Perancis 2024 2

Mendayakan Pengangkutan Tempatan Tanpa Kerumitan di Paris

Musim panas ini, penduduk dan pelawat boleh menikmati pengalaman pengangkutan awam yang lancar di wilayah Île-de-France melalui sokongan IDFM global. Pengguna boleh mengakses aplikasi IDF Mobilités dengan mudah melalui pintasan pramuat yang dipaparkan di bawah menu Transit Samsung Wallet.

Selain navigasi bandar yang cekap, pengembara boleh meninggalkan barisan tiket dan gerai tiket tanpa pemandu. Pengguna Samsung Galaxy hanya perlu mengetik peranti mereka untuk menaiki atau memindahkan laluan bas, metro dan Réseau Express Régional (RER), mengurangkan keperluan untuk kad fizikal atau tiket dan membuka kunci pengalaman pengangkutan tanpa kerumitan.

Samsung Wallet bakal memperkenalkan sokongan tambahan untuk penduduk dan pelancong sempena Sukan Olimpik Perancis 2024 3

Perjalanan Lebih Mudah di Perancis

Malah di luar Paris, pengguna Samsung Galaxy boleh menikmati kesederhanaan transit berasaskan kad pembayaran merentasi beberapa bandar Perancis, termasuk Marseille, Lyon, Toulouse, Lille dan Aix-en-Provence. Selain itu, perkhidmatan ulang-alik RoissyBus dan OrlyBus menyediakan pautan terus yang pantas untuk pelancong antara pusat bandar dan Lapangan Terbang Paris-Charles de Gaulle. Dengan ciri ini, pengguna Samsung Galaxy hanya boleh mengetik peranti mereka untuk membayar dan pergi, meningkatkan kelajuan pengangkutan dan kebolehaksesan.

Untuk perjalanan antarabangsa, fungsi Add to Wallet kini diperluaskan kepada Air France dan penerbangan rakan kongsi, membolehkan pengguna Samsung Galaxy menambah pas masuk ke Samsung Wallet. Lebih-lebih lagi, pengembara dari luar negara boleh yakin bahawa pembayaran antarabangsa dan keupayaan Tambah pada Dompet akan berfungsi dengan lancar apabila melawat Perancis.

Apabila tiba di destinasi mereka, pengembara akan digesa melalui pemberitahuan tolak untuk meneroka ciri ini, memastikan kesedaran pengguna tentang semua yang Samsung Wallet tawarkan semasa lawatan mereka ke rantau ini — daripada persiaran yang dipertingkatkan dan pengangkutan tempatan kepada perjalanan antarabangsa yang dipermudahkan.

Samsung Wallet bakal memperkenalkan sokongan tambahan untuk penduduk dan pelancong sempena Sukan Olimpik Perancis 2024 4

Meningkatkan Kemudahan Pelancong

Samsung Wallet juga mendayakan fungsi Add to Wallet untuk tiket ke mercu tanda ikonik dan tarikan lain, menjadikan semuanya mudah diakses daripada peranti Samsung Galaxy. Pengunjung boleh meneroka semua hiburan yang ditawarkan Perancis dengan mudah, daripada tapak seperti Istana Versailles sehingga ke lebih 200 pawagam.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.