Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Vivo X6 disahkan akan memiliki fungsi ‘split-screen’

vivo x6 split screen

Vivo X6 telefon pintar yang sedang hangat diperkatakan ini dilihat akan mempunyai satu ciri yang mengambil kelebihan 4GB RAM dan skrin paparan yang dimilikinya.

Vivo seperti biasa melalui akaun Weibo mereka telah mendedahkan Vivo X6 akan hadir dengan fungsi yang membolehkan anda membuka dua aplikasi secara serentak.

Teknologi ini akan membolehkan anda berinterkasi dengan dua aplikasi secara serentak dan ini bermaksud dengan Vivo X6 anda mampu melakukan dua kerja didalam satu masa.

Contohnya anda boleh menonton video sambil melakukan perbualan di WeChat, membuat kerja dengan rujukan daripada aplikasi lain dan banyak lagi.

Berdasarkan gambar dimuat turun oleh Vivo, aplikasi yang dibuka ini juga boleh diperkecilkan dimana apabila anda menerima notifikasi anda boleh membukanya tanpa keluar daripada aplikasi yang lagi satu.

Teknologi ini bukanlah sesuatu yang baru dipasaran telefon pintar namun dengan skrin paparan kebolehan pemprosesan yang akan dimiliki oleh Vivo X6, kami pasti fungsi ini akan lebih baik didalam model ini.

Buat masa ini antara spesifikasi yang telah disahkan akan ditawarkan pada Vivo X6 adalah 4GB RAM, sensor pengesan capjari dengan sistem pembayaran dan 3 warna.

Dalam pada itu, Vivo X6 juga dijangka akan hadir dengan skrin paparan QHD berukuran 6.0-inci, pemproses Helio X20 daripada MediaTek, bateri berkapasiti 4,000mAh dan 1GB RAM khas untuk pemprosesan grafik.

vivo-x6-split-screen-

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.