Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Huawei memfailkan kes terhadap kerajaan AS dan menyeru hentikan penyenaraian hitam

Selepas dikekang hebat, Huawei telah menyeru Amerika Syarikat untuk melaraskan tindakan negara itu untuk menangani ancaman keselamatan ciber dan telah memfailkan kes di makhamah untuk menghentikan penyenaraian hitam Huawei dengan segera.

Huawei telah memfailkan kes didalam “Section 889 of the 2019 National Defense Authorization Act (2019 NDAA)” yang memanggil kerajaan AS untuk menghentikan kempen anti Huawei dengan dakwaan Huawei tidak mampu menawarkan keselamatan siber.

Mengharamkan Huawei dengan menggunakan keselamatan siber sebagai alasan “tidak akan melakukan apa-apa untuk kecuali menjadikan rangkaian lebih selamat.

Mereka memberikan jaminan keselamatan yang salah, dan mengalih perhatian dari cabaran sebenar yang kita hadapi, “kata Song Liuping, ketua pegawai perundangan Huawei.

“Ahli politik di A.S. menggunakan kekuatan seluruh negara untuk menyerang syarikat swasta,” kata Song. “Ini tidak normal. Hampir tidak pernah dilihat dalam sejarah. “

Kerajaan AS sehingga kini masih belum membuktikan bahawa Huawei adalah syarikat yang mengancam keselamatan siber.

Song juga berkata bahawa hari ini AS bertindak ke atas syarikat telko dan Huawei dan pada masa hadapan industri anda, syarikat anda dan pengguna anda pula yang akan mengalami nasib yang sama.

Sistem kehakiman adalah barisan pertahanan terakhir untuk keadilan. Huawei mempunyai keyakinan terhadap kebebasan dan integriti sistem kehakiman A.S.. Kami berharap kesilapan dalam NDAA dapat diperbetulkan oleh mahkamah, “tambah Song lagi.

Pendengaran kes ini telah di tetapkan pada 19 September 2019 dan kami amat berharap satu penyelesaian yang baik dapat dicapai sebelum itu.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.