Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Apple Watch Series 4 dilancarkan secara rasmi

Selain Apple iPhone Xr, iPhone Xs dan iPhone Xs Max, Apple turut telah menggunakan pentas pelancaran ini untuk memperkenalkan jam pintar Apple Watch Series 4.

Apple Watch Series 4 hadir dengan reka bentuk yang hampir sama seperti Series 3 namun dengan 30% saiz skrin yang lebih besar.

Selain itu, Apple Watch Series 4 juga hadir dengan pelaras digital crown, sensor untuk merekod Elektrocardiogram atau ECG (digunakan mengetahui tahap kesihatan jantung dan potensi serangan jantung).

Apple Watch Series 4 hadir dengan WatchOS 5, sensor jantung optik, sensor jantung elektrik, pemproses S4 yang dua kali lebih pantas, teknologi untuk mengesan jatuhan dan memberikan panggilan kecemasan, kalis renangan dan Bluetooth 5.0.

Apple Watch Series 4 juga hadir dengan perakam aktiviti sukan yang lebih efektif selain pembesar suara yang 50% lebih lantang.

Apple Watch Series 4 hadir didalam dua saiz iaitu 40mm dan 44mm dengan dua jenis model iaitu GPS dan GPS + selular.

Apple Watch Series 4 hadir dengan harga penjualan dari $399-$429 bagi versi GPS dan $499 – $529 bagi versi GPS + selular

Selain itu, Apple Watch Series 4 turut ditawarkan didalam rangka besi tahan karat, Apple Watch Nike+ dan Apple Watch Hermes ( didalam dua size iaitu 40mm dan 44mm).

Senarai penuh Apple Watch Series 4 boleh anda lihat di SiNi

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.