Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Samsung J2 Prime dan J1 Mini Prime memasuki pasaran Malaysia, harga bermula dari RM299

Baru-baru ini, Samsung Malaysia telah memperkenalkan dua telefon pintar baru yang berspesifikasi rendah di pasaran tempatan yang dipanggil sebagai Galaxy J2 Prime dan Galaxy J1 Mini.

Kedua-dua telefon pintar baru Samsung ini lebih memfokuskan kepada sokongan komunikasi, rangkaian sosial, selain menikmati muzik dan video.

Dari segi spesifikasi, Galaxy J2 Prime dilengkapi skrin 5-inci qHD, dijanakan oleh pemproses empat-teras 1.4GHz, memori 1.5GB RAM dan ruangan storan 8GB. Kemampuan optik ia adalah kamera belakang 8-megapixel dan kamera hadapan 5-megapixel. Bateri ia bersaiz 2,600 mAh.

Bagi Galaxy J1 Mini Prime pula, ia hadir dengan skrin 4-inci WVGA, cip pemprosesan empat-teras 1.5GHz, memori 1GB RAM dan ruangan storan 8GB. Untuk rakaman gambar, ia menggunakan kamera belakang 5-megapixel dan dan kamera hadapan VGA. Bateri peranti ini hanya berkapasiti 1,500 mAh.

Selain daripada itu, kedua-dua telefon pintar baru Samsung ini menyokong dwi-SIM, radio FM, dan menggunakan sistem operasi Android 6.0 Marshmallow.

Harga jualan untuk Galaxy J2 Prime di pasaran Malaysia adalah RM499, manakala Galaxy J1 Mini Prime pula berharga lebih murah pada RM299.

SUMBER RUJUKAN

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.