Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Huawei Mate 9 bakal dilancarkan di Malaysia pada 22 November dengan harga RM2699, pra-tempahan bermula hari ini!

huawei-mate-9-02Huawei Mate 9 bakal dilancarkan di Malaysia pada 22 November dengan harga RM2699, pra-tempahan bermula hari ini!

Huawei Mate 9 merupakan telefon pintar utama terbaru Huawei yang dilancarkan beberapa minggu yang lepas. Hari ini, Huawei Malaysia telah membuka pra-tempahan untuk Huawei Mate 9 melalui Lazada dan VMall dan ia akan dijual secara rasmi di Malaysia bermula 22 November 2016 pada harga runcit RM2,699.

Untuk 10 pembeli pertama yang membuat tempahan untuk Mate 9 ini, anda akan menerima Bluetooth Keyboard bernilai RM499 secara percuma.

mate-9-02

Dari segi spesifikasi, Huawei Mate 9 dilengkapi skrin 5.9-inci paparan HD penuh, dijanakan oleh pemproses Kirin 960, kamera belakang berteknologi Leica serta bateri bersaiz 4,000 mAh yang datang dengan sokongan Huawei Super Charge.

Untuk rakaman gambar, ia dilengkapi dwi-kamera belakang Leica dengan gabungan 20-megapixel monokrom dan 12-megapixel RGB, kamera hadapan 8-megapixel, serta bateri bersaiz 4,000mAh dengan sokongan pengecasan pantas  melalui USB Type-C.

Huawei Mate 9 menggunakan sistem operasi EMUI 5.0 berasaskan Android 7.0 Nougat serta dengan beberapa ciri-ciri menarik, termasuk pembelajaran pintar untuk mengoptimasikan penggunaan aplikasi dan peranti berkenaan.

mate-9-color

Pilihan warna untuk Huawei Mate 9 ini termasuk Space Grey, Moonlight Silver, Champagne Gold Mocha Brown, Ceramic White and Black. Huawei Malaysia turut menawarkan jaminan 3-bulan untuk skrin LCD, pertukaran peranti satu-ke-satu untuk tempoh 12 bulan, selain talian VIP khusus untuk sebarang bantuan.

SUMBER RUJUKAN

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.