Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Maxis menafikan dakwaan tawaran pelan yang lebih murah kepada pelanggan setia mereka yang ingin beralih ke telko lain

oneplan_page_whymaxis_v02

Sebelum ini kami pernah melaporkan bahawa terdapat dakwaan yang mengatakan Maxis menawarkan pelan yang lebih murah kepada pelanggan setia mereka yang ingin beralih ke telko lain.

Tujuan Maxis membuat tawaran ini adalah untuk menghalang pelanggan setia mereka ini beralih kepada syarikat telekomunikasi yang lain.

Isu ini timbul selepas Maxis memperkenalkan pelan pascabayar MaxisONE 68 yang hadir dengan 5GB kuota internet dan panggilan percuma tanpa had kesemua rangkaian namun apa yang mengecewakan adalah, ianya hanya ditawarkan untuk rakyat di Sabah dan Sarawak.

Ini telah menyebabkan ramai pengguna Maxis tidak puas hati dengan sikap Maxis yang mengenakan bayaran RM 158 sebulan bagi pelan yang sama di semenanjung Malaysia.

Selepas berdiam diri mengenai dakwaan ini, Maxis kini telah mengeluarkan satu kenyataan rasmi mengenai isu ini melalui laman rasmi Facebook mereka.

Berikut adalah terjemahan kenyataan yang dikeluarkan oleh Maxis

Anda mungkin telah membaca satu tawaran Maxis Save di forum lowyat.net yang telah mula dibincangkan dari 9 Mac 2016. Kami hanya mahu mengatakan bahawa ini tawaran tidak wujud dalam cara ia diterangkan.

Seperti mana-mana syarikat yang mempunyai data yang baik kepada pelanggan, kita sering mereka bentuk dan menjalankan kempen yang disasarkan berdasarkan faktor-faktor seperti tempoh menjadi pelanggan Maxis, jenis-jenis perkhidmatan yang digunakan, sejarah pembayaran dan banyak lagi.

Kempen-kempen yang disasarkan ini adalah untuk memastikan pelanggan setia Maxis mendapat Keutamaan untuk mencuba perkhidmatan yang pelbagai dan rancangan yang Ditawarkan Maxis

Kadang-kadang Maxis menggunakan tawaran istimewa untuk merangsang percubaan perkhidmatan baru. Sekali-sekala kami juga menawarkan tawaran istimewa untuk mendapatkan pelanggan-pelanggan kami mengajak ahli keluarga mereka meyertai Maxis atau untuk melanjutkan kontrak.

Selain itu, bersempena dengan perkembangan 4G Maxis ke lebih banyak bandar di Sabah dan Sarawak, kami telah melancarkan satu promosi pengenalan 4G yang hadir dengan lebih banyak data.

Kami hanya mahu penduduk Malaysia Timur untuk menikmati pengalaman 4G dengan rangkaian yang dinaik taraf.

Proses penaiktarafan ini telah berlangsung dibandar-bandar utama seluruh negara dan Maxis kini membawakan pengalaman 4G ini kepada 8 bandar di Sabah dan Sarawak

maxis

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.