Mobile Fokus

Malaysia Tech News Portal

Huawei Mate 8 dijangka akan hadir didalam dua versi

huawei mate 8 onleaks

Satu lagi berita mengenai Huawei Mate 8 yang akan dilancarkan pada 26 November ini telah dikeluarkan oleh pemberi maklumat tidak rasmi terkenal iaitu @OnLeaks.

Gambar ini diperoleh daripada pengeluar perkakas telefon pintar ini dan lakaran 3D model ini memberikan kita reka bentuk telefon pintar Huawei yang dinanti-nantikan ini.

Berdasarkan gambar atau video yang kami sertakan ini anda boleh lihat dengan jelas bahawa Huawei Mate 8 akan hadir dengan reka bentuk berasaskan keluli sepenuhnya, pembesar suara dibahagian bawah, unit kamera yang hadir dengan satu gelung menarik, sensor capjari bulat dan lampu flash LED.

huawei mate 8 onleaks-1

Pada bahagian hadapan pula, Huawei Mate 8 dilihat akan hadir dengan panel sisi skrin yang nipis dan nisbah skrin kepada badan yang dimiliki telefon pintar ini dilihat mencapai kadar 75% dan ke atas.

Selain itu, Huawei Mate 8 juga dikatakan akan hadir didalam dua model yang mempunyai resolusi skrin paparan yang berbeza iaitu skrin paparan 1440p dan 1080p. Huawei Mate 8 juga akan memiliki kamera utama 20.7MP, kapasiti memori simpanan dalaman 32GB dan 64GB selain dua pilihan RAM iaitu 3GB dan 4GB.

Kedua-dua model Mate 8 juga akan memiliki bateri berkapasiti 4,100maH dan dengan UI Huawei berasaskan Android 6.0 Marshmallow.

Selain itu, seperti yang kita sedia maklum Huawei Mate 8 akan menjadi telefon pintar pertam untuk hadir dengan pemproses Kirin 950 yang dilihat sangat berkuasa tinggi.

Huawei Mate 8 akan dilancarkan secara rasmi pada 26 November ini di China.

sumber

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.